Gå til innhold

Lyd studio ?


Anbefalte innlegg

Jeg fikk et keyboard til jul og jeg tenkte det måtte jo være mulig koble det til datan.

 

Det jeg kjøpte var en jack ledning som går fra keyboardet og inn i mikrofon inngangen på pc'en. Det kommer lyd i høytalerene når jeg spiller.

 

Så det jeg lurer på er om det finnes et slags studioprogramm til pc så jeg kan spilli inn lyd, redigere og brenne det på cd'er.

 

Takker veldig for alle svar!

 

Dette er systemet mitt

 

Windows 98 se

1100 mhz

256 ram

Nvidia 64mb grafikk kort

Vinyl Audio AC'97 Combo

 

Går vel ut ifra at det er lydkortet som teller mest.

 

Takker igjenn for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg fikk et keyboard til jul og jeg tenkte det måtte jo være mulig koble det til datan.

 

Det jeg kjøpte var en jack ledning som går fra keyboardet og inn i mikrofon inngangen på pc'en. Det kommer lyd i høytalerene når jeg spiller.

 

Så det jeg lurer på er om det finnes et slags studioprogramm til pc så jeg kan spilli inn lyd, redigere og brenne det på cd'er.

 

Takker veldig for alle svar!

 

Dette er systemet mitt

 

Windows 98 se

1100 mhz

256 ram

Nvidia 64mb grafikk kort

Vinyl Audio AC'97 Combo

 

Går vel ut ifra at det er lydkortet som teller mest.

 

Takker igjenn for alle svar

5387954[/snapback]

 

 

Heihei. Du kan jo bruke et gratis program som heter Audacity. Det finner du her.

 

Vet du om det er MIDI på det keyboardet? Hvis det er det, så begynner muighetene nemlig å melde seg :)

Lenke til kommentar

Audacity er et fint gratisprogram. Om du er ute etter et litt bedre program som fortsatt er enkelt å bruke vil jeg anbefale Tracktion 2. Og ja, om du har midi på keyboardet er mulighetene mange! Selv om du ikke har midiinngang, kan det hende at du du kan koble det til gjennom USB porten!

Endret av alkazelters
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...