Gå til innhold

Program for bruk av mic

Plopix

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Eg er 100% sikker på at folk i gamer/chatte miljøet har eksempel på bra program til bruk sammen med mic, chatting med kompisser i lukka praterom osv..

Eg veit om teamspeak, men der må ein kjenne folk som har passord til servere...

Ventrilo er vel av samme typen.

Vil gjerne ha mitt eget 'rom' til venner og bekjendte , ka anbefalast å gjere? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan opprette egene rom i TeamSpeak (sikkert ventrilo óg), men det avhenger av at man har en server man styrer over selv (eller en du låner).

Last ned TeamSpeak 2 Server (RC2) her.

Skrevet (endret)

Anbefaler team speak i starten. Det er gratis. Men til litt mer seriøs spilling er Ventrilo ganske mye bedre. Det blir som å sammenligne BRIO walkie-talkier med ordentlige. Du hører hva de andre sier helt greit. Men ikke skikkelig, som i ventrilo.

Endret av manamind
Skrevet

Ehm.

TeamSpeak er faktisk helt suveren på lydkvaltiet (kan sammenlignes med telefon). På serveren kan man velge mellom et 20-talls forskjellige "codecs" (kodeker på norsk?).

Det som er grunnen til at mange velger VT fremfor TS er at TS kan ha et lite delay (under et sekund..) med den beste kvaltieten.

:)

Skrevet

Det er en egen versjon av skype som koster penger tror jeg.....

Og som du sa bruker det ganske mye båndbredde. Ikke helt idielt hvis du skal bruke det til spilling.

Men det høres ut som om Plopix vil bare finne en måte å snakke med venner på. Altså ikke til spillig. Da tror jeg at jeg ville gått for Skype.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...