Gå til innhold

X800GTO originalt med 16pipes


Satricom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg så bare på priser på multicom og så plutselig kom jeg over dette http://www.vikingcomponents.com/varchive/v...ral/radX800.pdf som de selger der for 1459kr og det er jo noe av det beste kjøpet man kan få. Hvis det er 16 pipelines originalt så slår det knockout på 6600gt og 6800Gs i pris og ytelse.

Eller hva mener dere ?

5382168[/snapback]

 

Det der var interessant! Det er isåfall det eneste GTO-kortet som blir levert med 16 pipes.. De andre GTO kortene leveres jo med 12, men en del kan moddes til 16..

Hvis dette er tilfelle er det et knallkjøp! Disse kortene klokker også generelt bra, så man får mye for pengene..

Hadde jeg ikke allerede hatt et moddet GTO-kort som klokker veldig bra, hadde jeg bestilt et.. Og eventuelt levert det tilbake om dette ikke stemmer, eller det lar seg modde..

Endret av Cantus
Lenke til kommentar
Jeg så bare på priser på multicom og så plutselig kom jeg over dette http://www.vikingcomponents.com/varchive/v...ral/radX800.pdf som de selger der for 1459kr og det er jo noe av det beste kjøpet man kan få. Hvis det er 16 pipelines originalt så slår det knockout på 6600gt og 6800Gs i pris og ytelse.

Eller hva mener dere ?

5382168[/snapback]

 

Det der var interessant! Det er isåfall det eneste GTO-kortet som blir levert med 16 pipes.. De andre GTO kortene leveres jo med 12, men en del kan moddes til 16..

Hvis dette er tilfelle er det et knallkjøp! Disse kortene klokker også generelt bra, så man får mye for pengene..

Hadde jeg ikke allerede hatt et moddet GTO-kort som klokker veldig bra, hadde jeg bestilt et.. Og eventuelt levert det tilbake om dette ikke stemmer, eller det lar seg modde..

5382249[/snapback]

 

Jeg leste for en stund tilbake at powercolor også hadde kommet ut med et men det ser ikke ut som om det er her i norge.

Lenke til kommentar

Produsentene kjøper billige GTO kjerner av ATI, som i større og større grad merker XT/XT PE kapable kjerner som GTO for å dekke etterspørsel.

 

Så at en produsent selger kort med alle 16 aktivert forundrer meg ikke. De får på den måten et overtak på GTO-kortene til de andre produsentene.

 

Det blir det samme som når Gainward og XFX selger overklokkede kort.

 

 

Smart move spør du meg .. jeg hadde ikke nølt et sekund om jeg hadde vært leder i et selskap som solgte GTO-kort.

 

 

Om ATI tillater dette kan man jo lure på ... for alt vi vet kan dette være en skrivefeil også.

Endret av formann
Lenke til kommentar
Produsentene kjøper billige GTO kjerner av ATI, som i større og større grad merker XT/XT PE kapable kjerner som GTO for å dekke etterspørsel.

 

Så at en produsent selger kort med alle 16 aktivert forundrer meg ikke. De får på den måten et overtak på GTO-kortene til de andre produsentene.

 

Det blir det samme som når Gainward og XFX selger overklokkede kort.

 

 

Smart move spør du meg .. jeg hadde ikke nølt et sekund om jeg hadde vært leder i et selskap som solgte GTO-kort.

 

 

Om ATI tillater dette kan man jo lure på ... for alt vi vet kan dette være en skrivefeil også.

5382746[/snapback]

 

Jeg har sjekket ut linket multicom har gitt og der står det 16pipes. Det er en pfd fil du må åpne for og lese det og jeg tror det er sant siden jeg tidligere lesete om powercolor kortet. Men det er som sagt et smart trekk og et av de bedre kjøpene til rundt 1500kr.

 

Edit: Jeg fant lik til det powercolor kortet http://www.vr-zone.com/?i=3046

Endret av Itnux
Lenke til kommentar
Vet dere om det er noen nettbutikker i norge som fører dete kortet?

5382861[/snapback]

 

Ikke som jeg vet, det viser nå to powercolor kort i prisguiden med store forskjeller i pris, men når man trykker på linken til powercolor så kommer man frem til samme kortet.

 

Edit: Så feil var hvist agp og pcie versjonen som viser i prisguiden. Ser ut som om det bare er 12 pixelpipelines versjonen av powercolor her i norge.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...