Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Veldig treg PC


Anbefalte innlegg

Kjøpte en PC her for et halvt års tid siden.

1024 ram

AMD 2,0 prosessor

200 GB ram

128 mb GeForce 6600 grafikkort

 

PC'en fungerer bra den, bortsett fra en ting: Den er så treig!!

En kompis har nogenlunde lik PC, bortsett fra o,2 ghz raskere prosessor., likevel skvetter programmen og spillene inn myye raskere enn min, han er inni windows i løpet av sekunder, jeg må ha et par minutter for at alt har lastet seg ferdig..

Har kjørt viruskontroll, ccleaner o.l

 

Noen som kan ha noen tips på hvorfor PC'en min er treg??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte en PC her for et halvt års tid siden.

1024 ram

AMD 2,0 prosessor

200 GB ram

128 mb GeForce 6600 grafikkort

 

PC'en fungerer bra den, bortsett fra en ting: Den er så treig!!

En kompis  har nogenlunde lik PC, bortsett fra o,2 ghz raskere prosessor., likevel skvetter programmen og spillene inn myye raskere enn min, han er inni windows i løpet av sekunder, jeg må ha et par minutter for at alt har lastet seg ferdig..

Har kjørt viruskontroll, ccleaner o.l

 

Noen som kan ha noen tips på hvorfor PC'en min  er treg??

5382018[/snapback]

 

 

Mange prosesser som kjøres på den da?

 

The Trooper

Lenke til kommentar
har du kjørt Diskdefragmentering?

5382164[/snapback]

 

hmm, ikke siden jeg kjøpte den i august.. Har tre hardisker, en med windows og to andre.. må jeg kjøre en for hver av disse?

5382183[/snapback]

 

 

Ja. Du må kjøre defrag på alle diskene.

1 disk om gangen. Når defrag på 1 disk er ferdig da tar du neste osv osv ;)

Lenke til kommentar
ikke helt sikker, skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb. Men hvor mange er "vanlig" da?

5382067[/snapback]

 

 

hmmm, hva som er vanlig er eg ikke sikker på :) har 32 prosesser på min data her på jobben. men da kjøres relativt mye programmer på den.

 

 

Er det så at mange programmer startes når du logger inn på windows så vil den bli treig. sjekk antal processer.

 

The Trooper

Lenke til kommentar
ikke helt sikker, skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb. Men hvor mange er "vanlig" da?

5382067[/snapback]

 

 

hmmm, hva som er vanlig er eg ikke sikker på :) har 32 prosesser på min data her på jobben. men da kjøres relativt mye programmer på den.

 

 

Er det så at mange programmer startes når du logger inn på windows så vil den bli treig. sjekk antal processer.

 

The Trooper

5386535[/snapback]

 

 

da har jeg kjørt diskfragmentering av disken mine, det hjalp litt men ikke mye.

 

Ser at jeg 45 prosesser gående etter at windows har loadet, syntes det hørtes mye ut jeg

Lenke til kommentar
ikke helt sikker, skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb. Men hvor mange er "vanlig" da?

5382067[/snapback]

 

 

hmmm, hva som er vanlig er eg ikke sikker på :) har 32 prosesser på min data her på jobben. men da kjøres relativt mye programmer på den.

 

 

Er det så at mange programmer startes når du logger inn på windows så vil den bli treig. sjekk antal processer.

 

The Trooper

5386535[/snapback]

 

 

da har jeg kjørt diskfragmentering av disken mine, det hjalp litt men ikke mye.

 

Ser at jeg 45 prosesser gående etter at windows har loadet, syntes det hørtes mye ut jeg

5388483[/snapback]

 

 

hehe, ja litt mye det :)

 

 

gå inn på windows.

 

Klikk på start, så kjør

skriv msconfig og ok

 

Klikk på flikken/banner det står oppstart, alle programmene som ligger i den lista starter når du logger inn på windows. Ta bort markeringen foran alle untat anti virus. Klikk på bruk og så steng den. start om datan og når du kommer på windows så får ud en melding. klikk på ikke viss meldingen igjen så ok.

sjekk om det blir bedre.

 

The Trooper

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...