Gå til innhold

Irriterende "features" i Word

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg har åpnet et Word-dokument, blir det opprettet ei ekstra fil på 1 KB som har filnavn som begynner med '~$'. Noen som vet nøyaktig hensikten med denne?

En annen ting er hvis jeg har gjort endringer på dokumentet, og trykker Lagre, blir det opprettet et annet dokument med filnavn f.eks '~WRL0001.tmp'. Denne har samme filstørrelse som det originale word-dokumentet. Hva er hensikten med denne?

Jeg synes det er rotete å ha masse temp-filer liggende der dokumentene mine ligger. Vanligvis forsvinner disse dokumentene igjen når jeg lukker Word, men når prosessen Winword.exe ikke avsluttes har disse '~WRL0001.tmp'-filene en tendens til ikke å forsvinne. Jeg får heller ikke slettet de før Winword.exe-prosessen er avsluttet. Noen som har noen tips om hvordan jeg skal få word til å avslutte fullstendig når jeg lukker word?

Jeg bruker Word 2002-versjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er backup- og recoveryfiler som brukes hvis word går på trynet og du ikke har lagret. Hvis du mener at du ikke behøver disse, kan disse fjernes ved å trykke 'tools > options > save' og fjerne/legge til det som passer. Hvis du vil flytte backup- og recoveryfiler velger du 'tools > options > file location' og finner et egnet sted.

Dette funker for 2003-versjonen.

Skrevet

Takker for svaret :)

Jeg kan godt ha både backup og recovery, men jeg vil ikke ha disse filene liggende på samme plass som det originale dokumentet. Hva må jeg hake av for at det skal skje?

post-67335-1136365367_thumb.jpg

post-67335-1136365380_thumb.jpg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...