Gå til innhold

dbx fil... hvordan åpner jeg det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er en backup av mine gamle mails. Jeg mistet hele det siste halve år forleden.... men hadde backup av det viktigste....

Hva er den smarteste måten å lage backup på av outlook 2003?

Hilsen Mark :tease:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bruke import fuksjonen i outlook for å hente ut mails fra en dbx fil. Alle mail lagres i flere dbx filer i en mappe på disken. Ta vare på den, og .wab filen (adresseboken) så har du alt.

Skrevet

For å lagre en "backup" i Outlook 2003, går du på fil / importer-eksporter, velger eksporter, og velger så en pst-fil. Da får du en fil hvor du kan ha med alle mapper og undermapper. Du kan også legge til komprimering om nødvendig. En slik pst-fil kan du enkelt importere senere igjen. :)

Skrevet

Spørsmålet var backup av Outlook 2003, men dbx filer brukes av Outlook Express. De to programmene er mer forskjellige enn navnet indikerer.

Jeg synes den enkleste måten å ta backup av Outlook 2003 er å kopiere hele .pst fila til Outlook til et sikkert sted. Fila finnes vanligvis her:

C:\Documents and settings\Brukernavn\Lokale innstillinger\Programdata\Microsoft\Outlook

Evt kan du også bruke eksporter funksjonen i Outlook.

Skrevet

Siden han har fått nyss om dbx, tenkte jeg at det var express han mente. Men funker på samme måte, uansett om det er pst eller dbx....bare at dbx filene er det mange fler av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...