Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Wireless virker ikke etter formatering *LØST*


Anbefalte innlegg

Har nettopp reinstallert windows igjen.

 

Alle drivere og programmer blitt installert som er nødvendige. En av disse er driveren for WLAN 802.11g mini-PCI module og Realtek RTL8139 Family PCI fast Ethernet NIC #2

 

 

Da jeg ikke fant noe trådløst nettverk så slettet jeg driverene og installerte det automatisk gjennom windows. Ikke nå heller finner jeg noe trådløst nettverk.

 

Jeg trenger dette for skolen, å begynner å bli problematisk uten internet :(

 

Notes:

-Kjører bare Windows firewall, ikke antivirus eller annen firewall.

-Er en Acer bærbar laptop

-Kjører ikke driverene fra CD platen

-Automatisk installert av windows

-Er nettverket på skolen jeg skal finne.

-Har dette problemet hver gang jeg formaterer, så romsterer jeg helt til det virker uten å vite hvordan jeg gjorde det.

 

Takk for all hjelp

Endret av co2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er jeg rimelig sikker på. "Inter chipset" elle noe i den duren som jeg måtte installere før jeg installerte WLANet

 

EDIT:

 

Men så ligger det også 802.11g og 802.11a+b inne på driverplaten, jeg trodde nå dataen bare hadde g, men hva søren vet jeg.

Endret av co2
Lenke til kommentar
Hmm, med driveren installert kom det opp da jeg prøvde å enable radio at Hardware switch et eller annet måtte skrus på. Det er en knapp for trådløst nettverk på siden av PCen, kanskje den ikke er installert?

5380443[/snapback]

 

Kansje det. Prøv å installere driverene fra cd'en. Det er jo en grunn til at de leverer med en cd. Ellers finner du nokk drivere på ASUS sine hjemmesider (var det ikke en ASUS-maskin du sa?)

Lenke til kommentar
Hmm, med driveren installert kom det opp da jeg prøvde å enable radio at Hardware switch et eller annet måtte skrus på. Det er en knapp for trådløst nettverk på siden av PCen, kanskje den ikke er installert?

5380443[/snapback]

 

 

 

Om det sitter en knapp fysisk på siden av data maskinen så er det sjelden drivrutiner til denne, denne bruker å ligge direkte på hardware. har du derimot easy knapper på selve tastature på den, så må disse instaleres med proggramvaren på cd som fulgte med.

 

Du kan jo også sjekke om alle drivrutiner til datamaskinen er instalert på device manager.

 

Vilken acer har du?? har sittet litt på acer support så kanskje vi har den her så eg kan sjekke den :)

 

lykke til

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...