Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Installasjon av WinXP på maskin uten CD-rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Fujitsu siemens amilio k7600 som har defekt cdrom, og ikke diskettstasjon. Når jeg prøver å starte denne maskina så kommer det melding, "NTLRD Mangler" trykk ctrl alt delete for å starte på nytt. Maskina har PXE network boot, tenkte å prøve å få til dette. Noen som har tips om programvare og boot image jeg kan bruke?

mvh

Steinar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkleste vil være om du får koblet til ekstern cdrom/dvd. Da kan du isåfall sette inn windows-cden og velge "recovery console". Skriv så: fixboot c: (hvis c: er systempartisjonen).

Skrevet
Det enkleste vil være om du får koblet til ekstern cdrom/dvd. Da kan du isåfall sette inn windows-cden og velge "recovery console". Skriv så: fixboot c: (hvis c: er systempartisjonen).

5379015[/snapback]

Jeg har en ekstern dvd rom koblet til, men har ikke muligheten til å boote fra usb.

Skrevet (endret)
Jeg har en Fujitsu siemens amilio k7600 som har defekt cdrom, og ikke diskettstasjon. Når jeg prøver å starte denne maskina så kommer det melding, "NTLRD Mangler" trykk ctrl alt delete for å starte på nytt. Maskina har PXE network boot, tenkte å prøve å få til dette. Noen som har tips om programvare og boot image jeg kan bruke?

mvh

Steinar

5376178[/snapback]

Hmmm, muligens kan denne være til hjelp: http://www.microsoft.com/resources/documen...cy_overview.asp

det er jo til server utgave av windows, men kanskje det går?

kanskje dette hjelper også. http://www.windowsfordevices.com/news/NS8484384177.html

Endret av The Trooper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...