Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Overføring mellom 2 pcer


Anbefalte innlegg

Hei. Har sitti her å strever en del med å koble to pcer opp mot hverandre. Kjører en krysset kabel mellom de, og finner begge pcene. Men problemet ligger i det at jeg skal overføre noe fra den bærbare pcen min(som kjører xp home edition) til den stasjonære (som kjører xp pro edition). Har en rekke store filer jeg må overføre fra den bærbare til den stasjonære, og greia er den at jeg finner den bærbare pcen fra den stasjonære når de er koblet opp mot hverandre, men får rett og slett ikke tilgang på den ettersom det står at jeg må taste inn et passord, og jeg kan ikke huske å ha satt noe passord, og skjønner heller ikke hvor jeg kan endre/skru av dette på xp home edition. Klarer det fint på xp-pro men finner ikke den samme "behandlings" funksjonen på home edition.

 

Noen som har noen forslag til hvordan jeg kan få skrudd av passord-saken i xp home edition eventuelt ført over filene på en annen måte?

 

På forskudd, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm. Takk for tipset men dette funket ikke. For det første fant jeg ikke noen muligheter for å aktivere gjestekonto i datamaskinbehandling på xp home edtion, og for det andre når jeg gikk inn på brukere der var pcen ikke lenger i nettverket, og når jeg prøvde fra andre pcen der via IP'n stod det at den ikke var tilgjenglig. Noe med at brukeren ikke har fått innvilget forespurt påloggingstype på denne datamaskinen.

 

Hmm. Andre forslag? :ermm:

Lenke til kommentar

Noen grunnleggende; har du aktivisert fildeling på begge maskinene? Er begge på samme arbeidsgruppe? Ligger de i samme ip-rangen og har samme subnet-mask ?

Kan i noen tilfeller hjelpe å installere NWLink, IPX/SPX,NetBIOS.

Kan også evt. være at du under fildelingsalternativene for aktuell mappe ikke har haket av for "Tillat at nettverksbrukere endrer filene mine". Det har løst tilsvarende problem for meg noen ganger.... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...