Jump to content
Sign in to follow this  
Jojoba

Dyr Belkin Router og rekkevidde

Recommended Posts

Vi kjøpte en "Belkin 125Mbps Trådløst DSL 125g Router" på Elkjøp for 1400,- fordi vår gamle router ble akutt syk. Nå ser jeg at denne koster en tredjedel f.eks på mpx.no. Vet dere om jeg da kan levere den kjøpte tilbake til Elkjøp, og få pengene igjen? Er jo litt voldsom overprising, eller?

Det som er viktig for oss, er at routeren har god rekkevidde, siden naboen også skal ha nett. Hvilken router ville dere anbefale? Har hørt at "Belkin 108Mbps Trådløst Pre-N Router" og "Linksys Trådløs Router SRX" skal være bra. Stemmer det? de er jo uansett billigere på nett, enn den vi kjøpte på Elkjøp.

Hvordan er kvaliteten på den vi kjøpte på Elkjøp i forhold til disse to?

Håper noen kan hjelpe :)

Edited by Jojoba

Haha, bra reklame for EL-kjøp det der! :!:

Det er vel minst ei ukes angrerett.

Se i forbrukerlovene.

I alle fall er prisforskjellen så grov at jeg hadde gått til butikken og bedt om en forklaring med mindre det er lenge siden du kjøpte denne på el-kjøp.

Varen skal jo være den samme så da er også kvaliteten den samme.

Har du lest at den routeren er bra så er den nok det også.

Hvis signalet skulle bli for svakt er det ikke værre enn å kjøpe et par retningsbestemte antenner i tillegg (kommer an på om det skal være trådløs dekning i begge hus).

Forøvrig så ville jeg kjøpe en Tv-link hos Clas Ohlson, men da modellen jeg trengte var utsolgt, sjekket jeg prisen hos El-kjøp og der var den dobbelt så dyr. Riktignok av et annet merke, men likevel.

Edited by kahorn03