Gå til innhold

"Uthuling" av skjerm -hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-08 12:33, THX 1138 skrev:

Hehe, håper ikke det. :smile: Når jeg tenker nøyere etter, tror jeg forresten artikkelen jeg mener å ha lest dette i sa at det var enkelte forskere som mente at disse stoffene
muligens
var kreftfremkallende.


Er så kreftfremkalende det frå blitt!! hehe har en veninne i NU har lest alt om det n¨å

Lenke til kommentar

Jobbet på et radio og tv verksted før, og når gamle tv apparater ble kasta på dynga derifra ble skjermen pungtert ved å stikke en skrutrekker (tynn) inn i høyspent-tilkoblingen. Ett lite dunk der så bare suste det litt når billedrøret sugde til seg luft. (for de som ikke vet: høyspent inntaket er den "sugekoppen" som sitter på billedrøret.) Og spenningen som er farlig i en monitor/tv, ligger ikke i noen komponenter, men i selve skjermen, og kan være ladet i veldig lang tid. Kansje en ide med værnebriller når skjermen pungteres tilfelle krig...

Lenke til kommentar

Hvor fant du bilde av den som hadde blitt gjort om du hamster bur? har du det?? bare lurer siden jeg har en skjerm som jeg har gjort om til hamster bur som jeg hadde med til tg. Bare synd hamsteren døde to dager før tg.. snufs.. men skjermen lever i beste velgående... iallefall.... min fremgangsmøte var å skru ut bakdelen... så sto jeg igjen med fronten med glass og hele selve innmaten... tok opp noen skruer og bøyde litt og knuse litt ting =) satt tilslutt igjen med bare ramma... dvs siden glasset er så og si en del av innmaten gikk alt ut. og turen til glassmaster som fiksa glass som passa... dette festa jeg med baderomssilikon... skjermen er egentlig lagt for akvarium, men siden andre runde med silikon ble innkjøpt feil (en som ikke kan brukes til akvarium i og med at den gir ut et kjemikale som dreper fisken) snufs så ble det hamster bur...

 

skal nå gjøre det enda litt finere og fylle den med vann og pynte den med litt diverse ting og ha den til "pynt" uten fisker dessverre

 

men igjen.. fint om du sender meg bilde =)

Lenke til kommentar

Jeg tok altså ikke hensin til det sikkerhetsmessige, men alt gikk greit... bilderøret gikk ikke i den forstand at det smalt.. ikke vet jeg hvorfor, men husk.. vær forsiktig unger og bruk sikkerhetsutstyr som sykkelhjelm og knebeskyttere når dere gjør det. og husk å spørre pappa først om dere får låne skjermen hans

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...