Heineoen Skrevet 1. januar 2006 Skrevet 1. januar 2006 (endret) Hei! Når jeg er ute å kjører noen ganger så merker jeg plutselig at rattet begynner å dirre veldig, fram og tilbake. Blir plutselig borte etter en stund virker det som. Hva kan det skylles? Tegn på at det er noe som må skiftes ut? takk Endret 10. januar 2006 av Heineoen
Heineoen Skrevet 1. januar 2006 Forfatter Skrevet 1. januar 2006 Bør jeg få skjekket det opp snarest? Dyrt/vanskelig å bytte?
M.B. Skrevet 1. januar 2006 Skrevet 1. januar 2006 Ja.sjekkes snarest.Da finner du ut hvor mye det haster.Kuleledd kan bli farlig mens gummiforinger blir bare dyrere å skifte jo lengere du venter.
Heineoen Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Skrevet 3. januar 2006 Er: Styrestag, Lenkearmer, Kuleledd, Gummiforinger... div. muligheter som kan være feil? Hva er mest sannsynelig på en forhjulsdrevet bil? Vibrasjonen stobber når jeg tar en kraftig sving, ved avkjøring til annen vei feks.
skrekk Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 Det kan også være feil på drivledd som skaper den type vibrasjoner du beskriver.
Heineoen Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Skrevet 3. januar 2006 (endret) Styrestag, Lenkearmer, Kuleledd, Gummiforinger, Drivledd Ca pris på å skifte ut de forskjellige delne dere snakker om? Er det bare å skrote hele bilen eller ca 5000kr? Ps. Ringte til en bilrepratør han mente det var jo en mulighet at de lå is på ett eller annet.. han mente trommlene tror jeg, men jeg har jo skiver. Kan det ligge is på skivene? Endret 3. januar 2006 av Heineoen
Magnum p.i. Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 (endret) Det kan være at du har snø eller is på felgene dine. Bare stikk i en selvvask-hall eller noe sånt, så vasker du med varmt vann rundt i hjulbuene og inni felgene dine. Pass på å kjøre og bremse såpass mye etterpå at ikke alt vannet stivner helt i kulda. Felgene mine fungerer nærmest som snømagneter i vinter så jeg gjør dette flere ganger i uka. Endret 3. januar 2006 av walter_melon
Heineoen Skrevet 3. januar 2006 Forfatter Skrevet 3. januar 2006 Hvordan merker du at du har snø på felgene når du kjører?
Magnum p.i. Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 At hele bilen og spesielt rattet rister når man kommer opp i litt fart. Dessuten har jeg øyne, så jeg kan se snøen når jeg står utenfor bilen
Januar333 Skrevet 3. januar 2006 Skrevet 3. januar 2006 hvis du parkerer der det er mye pudder snø kna du få snø inni felgen, som igjen fører til feil balansering eller noe.. sikkert lurt å varme opp bilen å se om det rister etter det.
Magnum p.i. Skrevet 5. januar 2006 Skrevet 5. januar 2006 Hva slags bil er det snakk om? 5388904[/snapback] Hvis du titter på signaturen hans så dukker denne opp:
Heineoen Skrevet 6. januar 2006 Forfatter Skrevet 6. januar 2006 (endret) Stemmer! Er ikke den kul eller? Har fått mange posetive kommentarer om den bilen. Snakket med en og han mente jeg kunne utelokke: Lenkearmer, Kuleledd, Gummiforinger Siden det ikke oppførte seg på den måten mente ham. Han trodde mer på snø/is og manglene lodd. Siden rotasjonen på hjulene var sync med rattet mente han. Skal spyle med varmtvann i dag. Endret 6. januar 2006 av Heineoen
pian Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Har akkurat bytta drivledd på min golf 2, hadde likedane symptomer som du beskriver. Kraftig vibrasjon, så kunne det forsvinne i mange dager. Siste gangen vibrerte det bare noen sekunder og så slutta bilen å dra
Heineoen Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Skrevet 9. januar 2006 Uff da... Ble deg dyrt for deg eller`?
Heineoen Skrevet 9. januar 2006 Forfatter Skrevet 9. januar 2006 YESS problemene er over! Fikk en til å avballansere hjula for meg.. Feil på begge forhjula og 80gram på ene siden.. Felgen er også helt skjeiv, men det merket jeg ingen ting til.. Å det var digg å bli kvitt! Trenger jeg skifte felgen?
Magnum p.i. Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Det kunne du vel spurt han som avbalanserte for deg? Er det kast i felgen? Har du kjørt på noe? Da bør den vel byttes etterhvert hvis du merker det under kjøring.
Heineoen Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 (endret) Kjempe kast i felgen ja.. Han sa at hvis jeg ikke merket noe til det under kjøring.. (noe jeg ikke gjør) så trodde han det ikke var så farlig.. Men det hadde han ikke så mye erfaring med.. Kan det skade? Kjørte på en fortauskant.. var is og dosering nedover i en rundkjøring med litt mange peroner baki.. Glad jeg ikke gadd investere i lettmetallsfelger jeg... Men risting kom før dette skjedde og satte på nye vinterdekk i slutten av nov. så det var jo litt rart mente han... Endret 10. januar 2006 av Heineoen
sofarot Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Viss du ikke merker det trenger du ikke bytte felg med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå