Gå til innhold

Anmeldelse av B-One


eisa01

Anbefalte innlegg

Har B-One's minste pakke til 12,50 per måned. Prisene de oppgir på siden er uten mva. Pakken har 500 MB plass og «ubegrenset» trafikk. Har hatt dem i ett år nå, og skal straks bytte til en ny host. Siden jeg har hostet hos dem er en side for en bokserie, med nyheter, artikler, og forum. Trafikken fra serveren er hovedsaklig fra forumet.

 

Positivt:

Adwords kupong på 400 kr, dette er hva du må betale for ett års hosting for den billigste pakken!

Servere i Danmark, god ping.

Tilbyr Livesupport.

Har ikke slitt med nevneverdig nedetid eller noe særlig trege servere.

 

Negativt:

Har «ubegrenset» trafikk, noe som medfører at du har ingen anelse om hvor mye du kan bruke før de stenger kontoen din. Brukte litt over 3 GB en måned uten problemer.

Må forhåndsbetales for ett år av gangen.

Lang oppsigelsestid, 3 mnd.

Supporten har ikke alltid helt greie på hva de snakker om.

Tillater ikke at man kobler til eksterne mysql databaser, høyst aktuelt når man skal bytte host.

Støtter få webspråk, ikke noe perl/python/ruby.

Elendig statistikk, man må nesten laste ned loggen og kjøre den gjennom et statistikk program selv.

Dårlig kontrollpanel, her kan man ikke stille inn omtrent noen ting.

Kan ikke hoste med B-One uten at domenet registrert hos dem.

Kun en mysql database.

Lager korrupte gzip filer når man skal laste ned mysql databaser, ihvertfall hvis de er store.

 

Kan nevnes at jeg nettopp oppdaget at B-One automatisk setter opp subdomains for alle mappene dine på serveren.

 

B-One får karakteren 1 av meg, de reddes av Google Adwords kupongen, som virkelig er valuta for pengene. Når jeg registrerte meg for Google Adwords, trodde jeg at jeg måtte bruke kupongen innen den tiden som var oppgitt i kontrollpanelet, men det var ikke nødvendig, siden man bare får en ny når den utløper. Når jeg leste så leste vilkårene for kupongen, så tolket jeg det og som at man måtte bruke de 400 kr på innen en måned, men dette viste seg også å være feil.

 

Ny info:

B-One nektet å overføre domenet til min konto hos registraren de benytter, dette medførte at jeg fikk nedetid på noen dager, siden hostinga utløp. Dette vil jeg si er ganske dårlig av dem, og vil derfor ikke anbefale dem til noen.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Oppdaterte den siste delen av anmeldelsen min, fikk heldigvis ikke så mye nedetid.

 

Hostean oppfyller to punkter som B-One ikke gjorde, nemlig kontroll over eget domene og trafikkgrense, så selv ville jeg ikke vært så redd fra å prøve dem. Eller det kommer an på om man må forhåndsbetale for ett år, for har ikke sett no særlig med anmeldelser av dem. Du får ikke noen google adwords kupong med dem, men det er jo ikke sikkert siden din er egnet for slik annonsering.

 

Selv har jeg nå byttet til A Small Orange basert i Atlanta, USA. De har raske servere, og supporten er god. De har ikke live support for øyeblikket, men skal få det. Har pakken dems til $5 for 400 MB plass og 10 GB trafikk.

Endret av eisa01
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...