Gå til innhold

kjøleribber


Xell

Anbefalte innlegg

hvem ribbe burde man velge når det taes høyde for å bruke ribben med annen vifte enn den som normalt er på, og denne viften skal kunne reguleres.

 

jeg er altså ute etter en ribbe som har gode kjøleegenskaper selvom man senker turtallet på vifta litt.

 

kom gjerne med vurderinger i forhold til pris.

 

f.eks. hvordan er egenskapene til alpha pal8045 vs. themalright sk6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

alpha pal 8045 og thermalright SK6 er vel begge blandt de beste kjøleribbene til socket-A! Tipper jeg ville ha kjøpt alphaen.. Jeg veit ikke hvor god lufing i kabinettet du har og hvor mye du bryr deg om støy, men det er lov å vudere vannkjøling vis du ska klokke opp maskina! vannkjøling er mere stillegående og kjøler mye bedre! Det eneste er vel det at du troligvis på modde kabinettet ditt litt da.. Du må nok modde kabinettet ditt uansett vis du ikke har mange vifte-plasser i det! Jeg brukte fob 38 før (hold på å bli gærn av lyden) men den var ikke nok siden den varme lufta ble i kabinettet, så jeg måtte bruke maskina uten deksel! Noe som gjorde lyden enda værre :sad:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-12-03 12:39, H_Bozz skrev:

alpha pal 8045 og thermalright SK6 er vel begge blandt de beste kjøleribbene til socket-A! Tipper jeg ville ha kjøpt alphaen.. Jeg veit ikke hvor god lufing i kabinettet du har og hvor mye du bryr deg om støy, men det er lov å vudere vannkjøling vis du ska klokke opp maskina! vannkjøling er mere stillegående og kjøler mye bedre! Det eneste er vel det at du troligvis på modde kabinettet ditt litt da.. Du må nok modde kabinettet ditt uansett vis du ikke har mange vifte-plasser i det! Jeg brukte fob 38 før (hold på å bli gærn av lyden) men den var ikke nok siden den varme lufta ble i kabinettet, så jeg måtte bruke maskina uten deksel! Noe som gjorde lyden enda værre :sad:


 

jeg bryr meg ganske mye om lyden, det er derfor jeg vil kunne regulere vifta og er avhengig av en god ribbe. men i den sammenheng driver jeg og lager et "dempe kabinett". skulle gjerne hatt et digital kamera så kunne jeg ha lagt inn bilder etter hvert. dette kabinettet skal ha 2 120 vifter, festet i en lydfelle, som skal blåse rett på hovedhortet, og 1 eller 2 120 vifter i lydfelle til å suge ut i toppen. så det vil bli god sirkulaskon i kabinettet uten at det skal bli alt for mye lyd.

Lenke til kommentar

altså.. vis du tenker mye på lyd så vil jeg rekomendere vannkjøling veldigt sterkt!

Vis du har en 120mm vifte som blåser den varme lufta fra radiatoren ut av kabinettet så blir hele maskina veldig kald og også veldig stillegående siden den varme CPU luften alldri går igennom kabinettet!! du trenger kun en svak og støyfri vifte (enermax? den skal kunne regulere vifte hastighet)! Men husk at den 120mm vifte må kunne hente nok luft fra kabinettet som den kan blåse ut gjennom radiatoren... :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...