Gå til innhold

Ny intel dualcore maskin


Anbefalte innlegg

Hei, har nå tenkt å kvitte meg med nforce hovedkortet osv. Skal gå til innkjøp av nye deler. Som hovedkort, prosessor og ram.

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=20502

Her har jeg lagt opp hovedkort og prosessor. Har ikke tenkt å gå inn på en syk sum, så jeg prøver å finne det beste. Vil ikke gå over til amd, så det trengs ikke nevnes. Jeg driver også med litt overklokking. Burde klare å få den 2.8 der mye over 3.0ghz? hvert fall 3.6 eller noe sånt. Når det gjelder kjøling har jeg et ganske bra vannavkjølingsystem. Men jeg trenger jo minne. Har 1gb fra før, men de selger jeg sammen med det andre utstyret. Skal ha DDR2 2gb. Det er greit at det ikke koster så utrolig mye. De kan også klokkes litt, men trenger ikke klokkes ekstremt. Håper noen kan hjelpe meg her :D

 

Minne

OCZ 2gb KIT

Har tittet litt på disse brikkene. De ser vel greie ut? Prisen er heller ikke så utrolig stiv. Passer utmerket til mitt budsjett. Det er bare å komme med forslag!

 

Hovedkort

Som sagt, så er det asus hovedkort jeg har valgt og gå for igjen denne gang. Syns asus kortene klokker bra, og liger bios oppsettet. Stabilt er det også! Som dere ser i handevogna mi øverst her, har jeg lagt til ett kort. Syns det virket greit til prisen. Støtter også dualcore prosessoren. Noe som er viktig, for jeg skal kjøre en 820 D. Kom med forslag!

 

1. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310086&cks=PRL Har også tittet litt på det her, er det noe å satse på tro?

Endret av jacoweb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting du STÆRKT burde vurdere er å vente på intels 9x0 serie.. en 930 blir knall... disse vil klokke betydelig bedre enn 8x0 serien, de blir nok litt kjørligere også.

Og ikke minst de er ikke så langt unna heller.. de burde være i butikkene rundt uke 3-4+-

 

Så og si alle prewievene av 955xe har klart 4.2 stabilt på intels stock hs... på XS finner man også folk som har 4.8 stabilt på luft(ikke intel kjøleren)

 

Vil ikke si noe om hovedkort eller ram sikkert andre som kan gi gode tips...

selv får jeg testet min 950 en gang i neste uke håper jeg....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...