Gå til innhold

IS7 - Game accelerator funker ikke


Mixy89

Anbefalte innlegg

Heisann ^^

 

Etter å ha lest litt på forskjellige nettsteder, bestemte jeg meg for å teste ut game accelerator i BIOS'en min litt. I den testen hadde det visst gått feilfritt, selv om det var snakk om det værste innstillingen "F1", jeg prøvde meg på den minste "Turbo", da ville ikke PC'en min boote.

 

Noen som har forslag? Skulle gjerne hatt dette til å virke :)

 

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta batteriet på hovedkortet ditt inn og ut.

Mange har også en rød knapp på hovedkortet som man skal holde inne i 10-15 sekunder.

Hvis det ikke fungerer har du nok ødelagt noe.

 

Lykke til!

5355697[/snapback]

 

 

Røde knapper på hovedkioret er jeg ikke akkurat fan av :p Men hva skal det være godt for å ta ut batteriet? Holder det å bare flytte jumperen? for å resette CMOS?

Lenke til kommentar

Du kan også resette CMOS uten å ta ut batteriet, men da lader du ut hele batteriet. Det er generellt sett ikke annbefalt, og kan føre til at du har problemer med oppstarten etter resett til det har ladet seg opp igjen en del.

 

Følg alltid metoden som henvises til i hovedkortets manual.

 

Ellers er jeg enig. Ta en CMOS reset. Booter den ikke da så har du et større problem.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
På hovedkortet ditt har du en jumper hvor det står cmos over og du ser 3 pinner stikker ut. Flytt jumperen ett hakk tilsiden og trykk inn startknappen på pc. Flytt så jumperen tilbake til utgangspunktet og start maskinen. Du skal nå ha standard innstillinger i bios.

5355720[/snapback]

 

Bare så du vet det... Det skal stå CCMOS (Counter cmos)

 

Ellers er jeg enig. Ta en CMOS reset. Booter den ikke da så har du et større problem.

5355727[/snapback]

 

Jeg har aldri hatt problem med at den ikke booter, det har vært lett, jeg har jo resatt bios masser av ganger før jeg spurte her.

 

Problemet er at hver gang jeg prøver meg litt på game accellerator, så booter den ikke, og ejg må resette CMOS.

 

Noen ideer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...