Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

har god pc, likevell hakker spill++.


Anbefalte innlegg

Har en

 

whitebox otto fantastico maskin

60gb hd

1.6ghz pentium m prosessor

512mb minne

ati x600 pci-e skjermkort

 

likevell kommer det hakk i spill og generelt på maskinen (selv om det er mindre merkbart).

 

har fastslått at det har ikkeno med harddisk, drivere eller windows installasjonen å gjøre ettersom jeg har testet dette.. har også oppgradert bios.. likevell har jeg hakk..

 

det er ikke mye til hakk.. men la oss si jeg spiller cs (source). første gangen jeg skyter eller når noe nytt som ikke har blitt lastet i minne skjer på cs kommer det et lite hakk som får skjermbildet og lyden til å fryse i 1 sekund. deretter har jeg enten mirakuløst overlevt eller daua på cs. er praktisk talt umulig å spille fps spill. og rimelig irriterende å spille andre spill..

 

de spill som ikke hakker som jeg har prøv er quake3 og darwinia.

 

world of warcraft, americas army, navy field, cs:s, black hawk down er de spilla jeg har prøvd.

 

noen som kjenner bra til dette problemet og kanskje kan fortelle meg litt hva det gjelder?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1gb ram kanskje ;)

5354338[/snapback]

 

en annen maskin jeg kjenner til er en whitebox cl 1557 med 512 ram, 1.6 ghz og ati radeon skjermkort. den hakker ikke på noen spill :(.. bare min :cry:

 

så jeg tviler litt på at mer ram vil gjøre den siste susen, med mindre noen kan fortelle meg at mitt skjermkort (ati x600) bruker mer av systemets ram enn radeon skjermkortet.

 

la til 512 mb ram ekstra, totalt ble det 1024. likevell hakker det :(

 

jeg begynner og lure på om det er hovedkort eller cpu? eller kanskje chipsettet ikke behandler ide kanalene riktig.

 

noe annet jeg har sett på er at cdrom og hd er på ide0 kanalen, mens det er ingenting på ide1. burde ikke cdrom vært på ide1 og hd på ide0?

Endret av netbrain
Lenke til kommentar

noe som fungerte for meg var å innstallere drivere til skjermen faktisk :thumbup:

 

eller så hjelper det jo å laste div. guis og extra stuffs da :)

 

 

Noe jeg vil anbfale hvis du ikke har gjort er å skrive net_graph 3 i console. Hvis du da ser på fps'en og den er under 72 kan du prøve skrive inn "fps_max 101".

 

GL

Lenke til kommentar
Du har jo pent sagt ikke god nok pc til å spille noen av de spillene som hakker....

Hvor lenge har du hatt datan, og hvor lenge har det hakket i disse spillene ?

5355022[/snapback]

 

 

nevnte jeg at det var en pentium m prosessor?

 

laptop btw.

 

har hatt dataen siden sommeren, (whitebox.no)

har alltid hakket i spill. har ikke løst det problemet grunnet at dataen var mest brukt til skole. men nå når jeg er hjemme til jul er det kjedelig å ikke kunne spille litt..

Endret av netbrain
Lenke til kommentar
minumum prosessor for css er 1.2 mhz og det er anbefalt 2, minimum 256 ram anbefalles 512 eller mer.

Om du da har noe annet oppe en css eller andre spill så ja da skjer det det som skjer hos deg.

5359572[/snapback]

 

hakking skjer uanz om det er en splitter ny windows installasjon uten noen programmer i bakgrunnen eller med et hav av de.

Lenke til kommentar

hakking skjer uanz om det er en splitter ny windows installasjon uten noen programmer i bakgrunnen eller med et hav av de.

 

 

Ja skal jeg prøve å forklare det lett? Pcen din er ikke bra nok!

Samme om du har lagt inn windows eller formatert så mye du gidder, pcen din takler det bare ikke.

 

Du kan prøve å kjøre med alt av instillinger på low og lav oppløsning

Lenke til kommentar

Tror ikke du har god nok PC nei.

 

Det finnes 2 typer hakking da :

 

PC hakking (som jeg liker å kalle det) : altså hvis spillet stopper en liten stund for så å fortsette uten at spillet har gått videre mens det hakker, uten noe fast hakkemønster. Som oftest forårsaket av for lite RAM.

 

Skjerkomrt hakking : konstant hakking der spillet fortsetter mens bildet står i ro, for eksempel hvis du spiller CS også løper du bortover også bjynner de tå hakke så plutselig er du død, nytt skjermkort.

Lenke til kommentar

ja men hør da folkens. alle de spillene nevnte fungerer helt fint på en whitebox cl 1557 pc. se opp for detaljer og specs. jeg nekter å tro at en laptop som er et 1 år eldre enn min laptop, og som kommer fra samme leverandør til samme pris ikke skal fungere like bra eller bedre.

Lenke til kommentar
Skjerkomrt hakking : konstant hakking der spillet fortsetter mens bildet står i ro, for eksempel hvis du spiller CS også løper du bortover også bjynner de tå hakke så plutselig er du død, nytt skjermkort.

5367669[/snapback]

 

jeg tror dette er hakkingen som skjer på min pc. når jeg spiller har også skjermen en tendens til å bli svart, men lyden i bakgrunnen fortsetter. likevell svarer ikke dataen og jeg blir tvungen til å holde inne av knappen.

Lenke til kommentar

Prøv å sett ALLE detaljer på minimum og deretter på maks.

 

Skjer det samme på begge detaljenivå (frysepauser i et par sek.), så er det enten harddisk (virtuellt minne) eller minne som er problemet. Prøv å oppgrader minnet. Evt. fjern MSN og andre minnekrevende ting.

 

Skjer det værre hakking (skjermkorthakking som fyren kalte det) på høyere detaljnivå så er det mangel på prosessor OG kanskje viktigsk skjermkort. (vanskelig å løse på en bærbar).

 

PS! Ikke fortell at du er så dum at du bruker P2P programmer som bittorrent, DC++, kazaa ol. i bakgrunnen? De kverker minnet

Lenke til kommentar
Prøv å sett ALLE detaljer på minimum og deretter på maks.

 

Skjer det samme på begge detaljenivå (frysepauser i et par sek.), så er det enten harddisk (virtuellt minne) eller minne som er problemet. Prøv å oppgrader minnet. Evt. fjern MSN og andre minnekrevende ting.

 

hakking foregår på likt på _nesten_ alle detaljenivå, jeg kjører selvsagt ikke 1600x1200. men når man ser forskjellen på det jeg kallder høy og lav kvalitet ser jeg ingen eller liten forskjell på hakking og når hakket forekommer.

 

har prøvd å oppgradere minne (les lenger oppe).. no luck..

 

har også slått av så mange prosesser som mulig når jeg spiller. ingenting hjelper.

 

Skjer det værre hakking (skjermkorthakking som fyren kalte det) på høyere detaljnivå så er det mangel på prosessor OG kanskje viktigsk skjermkort. (vanskelig å løse på en bærbar).

 

PS! Ikke fortell at du er så dum at du bruker P2P programmer som bittorrent, DC++, kazaa ol. i bakgrunnen? De kverker minnet

5377174[/snapback]

 

det var en ganske uhyggelig måte å få det ut på, men jeg kan med glede si at jeg er ikke såpass dum nei.

Lenke til kommentar

Kan jeg kort bare anbefale deg å ta noen benchmark-tester?

 

3Dmark05

PCmark05

 

Da vil du enkelt og greit få svar på om det er maskina di som er for pinglete, eller om du har et firm- eller softwareproblem.. I så tilfelle kan du komme tilbake hit og hovère litt overfor dem som disser "HviteBoksen" din ;)

Endret av EverythingApe
Lenke til kommentar

NEKTER å tru att det er hardware her som er for dårlig, jeg strippa hjemme pc'en for det meste: 2100+, 256Mb ram, billigste skjermkort å få tak i osv. Det virker fint på de fleste spill, også FPS.

 

Her er det driverfeil eller noe kødd i bios, eventuelt masjinvarefeil, altså defekt. Bios kan væra vannstillt fra produsenten, har opplevd att de har "underklokka" en AMD 3000+ fra komplett med over 1000MHz! Da var multipleren stilt mange hakk for lite :( Bare nevner det.,.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...