Gå til innhold

Hjelp til oppsett av "media PC"


Anbefalte innlegg

Heisan.. Jeg trenger noen råd for oppsett av en media PC. Har nettopp kjøpt en Samsung LCD TV (32") med DVI inngang og skal nå prøve å sette opp min "gamle" PC mot den. Har en "gammel" P4 Prescott prosessoer (3 GHz), 1 Gig med Geil DDR ram og et ATI 9600 (AGP) skjermkort. Kortet klarer en oppløsning på 1280x768 (TV'en tar vel maks 1380x768 i oppløsning).

 

Hvis jeg skal bytte til et PCI ekspress skjermkort må jeg bytte hovedkort og kjøpe DDR2 ram? Og da begynner det å kost litt.

 

Eler er det et alternativ å finne et AGP kort som klarer oppløsningen til TV'en?

 

Eller er det OK å bruke som det er? Har i tillegg et Sound Blaster Audigy 2 5.1 lydkort og har tenkt å overføre signaler vi optisk kabel og rett inn i Surround forsterkeren min.

 

Det primære med Media PC'en er å se på DVD'er og bilder..

 

Takknemliog for alle svar/råd...

 

mvh

thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skjermkortet klarer vel mye mer oppløsning enn 1280x768? Prøv Powerstrip.

 

Hvis du skal ha hardware akselerasjon av dvd/hd vil du kanskje ha et kraftigere skjermkort. Med mindre du vil det, bør skjermkortet ditt holde i massevis.

 

Jeg tror maskina di funker fint jeg. Se her forøvrig:

 

http://nolanparty.com/mediaportal.sourcefo...1500&highlight=

 

 

mvh

Knut Inge

Lenke til kommentar
Det skjermkortet klarer vel mye mer oppløsning enn 1280x768? Prøv Powerstrip.

 

Hvis du skal ha hardware akselerasjon av dvd/hd vil du kanskje ha et kraftigere skjermkort. Med mindre du vil det, bør skjermkortet ditt holde i massevis.

 

Jeg tror maskina di funker fint jeg. Se her forøvrig:

 

http://nolanparty.com/mediaportal.sourcefo...1500&highlight=

 

 

mvh

Knut Inge

5375881[/snapback]

 

Takk for hjelpen og svar (link). Her var det mye nyttig info. Har investert i nytt skjermkort (Winfast A6600 GT TDH) - ellers er ikke gjort noe spesielt med maskinen. Sender lyden direkte til Surroundforsterker via optisk kabel, og koblet DVI utgangen fra skjermort til LCD TV via en DVI-HDMI kabel.

 

mvh

thomas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...