Jump to content
Sign in to follow this  
Cinemarxism

Problem med åpning av porter

Recommended Posts

Heisann.

Ruteren jeg har problemer med å åpne porter på er en 3Com OC Wireless Gateway-ruter. Denne, for å være mer presis.

Det er ikke jeg som eier denne ruteren, men en venn av meg. Jeg har tidligere åpnet porter på to andre rutere (en av dem er en annen 3com ruter), men på denne finner jeg ikke ut hvor det skal gjøres. Selve ruterens oppsett er likt min 3com-ruters oppsett, men jeg finner ikke den delen jeg selv bruker. Hos meg går jeg inn på ruteren for så å gå på "Firewall" og "Virtual Servers". På hans ruter finnes ikke sistnevnte meny.

Er det noen som vet om et annet sted dette kan gjøres, eller er det bare jeg som surrer?

Takker for hjelp på forhånd ^^

Hvordan?

Her er et skjermkort av hvordan det ser ut.

Ser ikke ut til at valgene er så mange, kan det være noe under "NEW" jeg skal velge? Slik ser det iallfall ut der.

Edit: Sorry for newbspørsmål, men hvordan ser jeg den interne IPen min igjen? Hva skriver jeg under "kjør"? Jeg trodde det var "ipconfig", men det viste seg å være feil.

Takker for hjelp hittil.

Edited by dodraugen2k

Hvordan?

Her er et skjermkort av hvordan det ser ut.

Ser ikke ut til at valgene er så mange, kan det være noe under "NEW" jeg skal velge? Slik ser det iallfall ut der.

Edit: Sorry for newbspørsmål, men hvordan ser jeg den interne IPen min igjen? Hva skriver jeg under "kjør"? Jeg trodde det var "ipconfig", men det viste seg å være feil.

Takker for hjelp hittil.

5353230[/snapback]

Det er "ipconfig" du skriver ja, men vinduet lukker kanskje seg med en gang du skriver det? Du kan skrive "cmd" først så skriver du ipconfig i vinduet du får opp.

Du trykker bare "new" på det skjermblidet du posta..

Du bare velger "custom" vist porten ikke er i lista

Edited by taz