OleRavny Skrevet 28. desember 2005 Skrevet 28. desember 2005 (endret) Hei, Mitt første innlegg på HW.no For en stund siden kjøpte jeg GF 6600GT 128mb kort til min pc, etter og ha lest og snakket med flere som kjører med dette kortet så det griner. Men jeg har litt problemer med det. Hos meg går det ikke noe bedre? Q4 må jeg kjøre i 800*600 alt på low res, i WOW kjører jeg 1024*768 med medium res. BF2 kan jeg bare gi opp, det lagger som en hest på dårlig dop. Har prøvd det meste jeg har sett på forum både her og andre steder. Og det jeg kanskje har kommet frem til er at HW'n min ikke går så bra sammen som jeg tror? er det noen som har lyst til og se på hva jeg har, og kanskje komme med noen inspill på hva jeg kan gjøre for og få dette til og gå så bra som folk sier? Snakka med folk som sier de spiller Q4 med samme skjermkort glatt som bare det. (Litt usikker på om jeg legger med all infoen som trengs, så fint om det nevnes hvis det er noe jeg må ta med) *edit: Da mener jeg også at de fleste andre spill også går veldig dårlig. SiSoftware Sandra Processor Model : Intel® Pentium® 4 CPU 2.60GHz Speed : 2.60GHz Performance Rating : PR3458 (estimated) SMT Support : 2 Unit(s) Type : Standard L2 On-board Cache : 512kB ECC Synchronous, ATC, 8-way set, 64 byte line size, 2 lines per sector Mainboard Bus(es) : AGP PCI IMB USB MP Support : No MP APIC : Yes System BIOS : Award Software, Inc. ASUS P4S800 ACPI BIOS Revision 1007 System : System Manufacturer System Name Mainboard : ASUSTeK Computer INC. P4S800 Total Memory : 1.5GB DDR-SDRAM Chipset 1 Model : ASUSTeK Computer Inc SiS648 CPU to PCI Bridge Front Side Bus Speed : 4x 200MHz (800MHz data rate) Total Memory : 1.5GB DDR-SDRAM Memory Bus Speed : 2x 133MHz (266MHz data rate) Video System Monitor/Panel : Plug and Play Monitor Adapter : NVIDIA GeForce 6600 GT Physical Storage Devices Hard Disk : WDC WD1200JB-32FUA0 (112GB) CD-ROM/DVD : DVD+RW RW5240 (CD 40X Rd, 24X Wr) (DVD 5X Rd) CD-ROM/DVD : Generic DVD-ROM SCSI CdRom Device (CD 32X Rd) (DVD 4X Rd) CD-ROM/DVD : SCSIVAX DVD/CD-ROM SCSI CdRom Device (CD 32X Rd) (DVD 4X Rd) Logical Storage Devices (C:) : 29GB (21GB, 72% Free Space) (NTFS) (D:) : 82GB (21GB, 25% Free Space) (NTFS) CD-ROM/DVD (E:) : N/A CD-ROM/DVD (F:) : N/A Peripherals Serial/Parallel Port(s) : 1 COM / 1 LPT USB Controller/Hub : SiS 7001 PCI to USB Open Host Controller USB Controller/Hub : SiS 7001 PCI to USB Open Host Controller USB Controller/Hub : SiS PCI to USB Enhanced Host Controller USB Controller/Hub : USB Root Hub USB Controller/Hub : USB Root Hub USB Controller/Hub : USB Root Hub USB Controller/Hub : USB Composite Device USB Controller/Hub : USB Composite Device Keyboard : Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard Mouse : Logitech HID-compliant G5 Laser Mouse Human Interface : HID-compliant device Human Interface : HID-compliant device Human Interface : USB Human Interface Device Human Interface : USB Human Interface Device MultiMedia Device(s) Device : Standard Game Port Device : Game Port for Creative Device : Creative AudioPCI (ES1371,ES1373) (WDM) Printers and Faxes Model : Microsoft Office Document Image Writer Power Management AC Line Status : On-Line Operating System(s) Windows System : Microsoft Windows XP/2002 Professional (Win32 x86) 5.01.2600 (Service Pack 2) Network Services Adapter : SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter Endret 28. desember 2005 av OleRavny
detz Skrevet 28. desember 2005 Skrevet 28. desember 2005 (endret) Slik jeg ser det, så er det kun prosessoren din jeg setter spørsmålstegn ved. Jeg har selv dette skjermkortet, og en AMD64 3700+ 2.2GHz, og jeg kjører de fleste spill rimelig greit. EDIT: skriveleif Endret 28. desember 2005 av detz
vitamin2 Skrevet 28. desember 2005 Skrevet 28. desember 2005 Min gjetning også. Tror du får en mye bedre ytelse ved CPU skifte.
Exiter Skrevet 28. desember 2005 Skrevet 28. desember 2005 (endret) Jeg synes klokkefrekvensen på minnet ditt er ganske lav, kjører du kanskje med en kombinasjon av nye og gamle minnemoduler? Prøv i såfall å bare la nye minnemoduler stå i maskinen, og sett opp klokkefrekvensen til den de nye modulene støtter. Har du bare gamle moduler, så prøv å få lånt nye av noen du kjenner, og se om det hjelper på problemet ditt. Minnet ditt bør ha en klokkefrekvens på 333 eller 400 mHz for å utnyttte resten av systemet. Endret 28. desember 2005 av Exiter
Hans Erling Skrevet 28. desember 2005 Skrevet 28. desember 2005 Jeg ser du skriver 2.6Ghz og siden ingen vanlig P4 Northwood eller Prescott kjører denne hastigheten på sine prosessorer aner det meg at du har en Celeron som også forklarer den dårlige hastigheten på minnet ditt. (133Mhz) Celeron er ikke noe du putter i en spillmaskin rett og slett fordi den er ikke kraftig nok. Denne passer best i kontormaskiner som brukes til skriving og surfing. Dette har alltid vært Intels billigmodell og du får det du betaler for, men ikke mere. Grunnen til at du ikke får de samme spillene til å gå som kameratene dine er nok derfor prosessoren. De har sikkert nyere P4 eller AMDs A64. Billigste oppgraderingen er nok ny prosessor og minne. En 3Ghz "ekte" P4 og minst 1GB PC3200 ram. (200Mhz ikke 133Mhz) Ellers har ASrock et hovedkort som er beregnet for AMD 64 som støtter både AGP og PCI-E om du vil oppgradere til noe nyere og fortsatt beholde ditt nye skjermkort. Dette er ikke et dyrt hovedkort og du finner flere AMD prosessorer mellom 1000 og 2000kr. Ram må du ha uansett ved en oppgradering om ikke brikkene du har er PC3200 noe jeg tviler på.
jacoweb Skrevet 28. desember 2005 Skrevet 28. desember 2005 Dummeste jeg har hørt. Det der er hvert fall ingen celeron prosessor? Jeg hadde jo en gammel socket 478 prosessor på 2.6 ghz for en del årsiden. Det var neppe celeron. Så jeg tipper NW kjerner kjører fra 2.6 ghz.
OleRavny Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Skrevet 28. desember 2005 Intel Pentium 4 2.6 GHz PC800 Socket 478, 512KB, BOXED er den jeg har nå og minnet jeg har er: DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P (for DDR-PC400MHz og TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC400MHz) Er det noen grunn til at de ikke har mer klokkefrekvens? Jeg kan ikke så veldig mye om dette =/
Møkkalasset Skrevet 28. desember 2005 Skrevet 28. desember 2005 1 gb minne er å fåretrekke, nye drivere til skjermkorte.
Ravenlord Skrevet 28. desember 2005 Skrevet 28. desember 2005 266 er jo Pc 2100 ram. Gå i bios og still den opp til 200 altså så det blir DDR400
OleRavny Skrevet 28. desember 2005 Forfatter Skrevet 28. desember 2005 plukka ut de minnekorta jeg hadde (hadde 3 stk på 512) siste kortet var Pc-266.. så tok ut det. Blir det bedre med 1gb ram på 400, enn 1,5 med 2stk 400 og 1 på 266?
Battone Skrevet 28. desember 2005 Skrevet 28. desember 2005 (endret) Reinstallering av OS ved kjøp av ny hw bruker å fikse mye.. Om du ikke vil det, så fjern gamle drivere... Ja det blir bedre med 2 på 400... my 2 cent Endret 28. desember 2005 av Dre@m_Lord
-SoniX- Skrevet 28. desember 2005 Skrevet 28. desember 2005 plukka ut de minnekorta jeg hadde (hadde 3 stk på 512) siste kortet var Pc-266.. så tok ut det. Blir det bedre med 1gb ram på 400, enn 1,5 med 2stk 400 og 1 på 266? 5349924[/snapback] Det kan jeg love deg! For det første så er jo brikkene forskjellig fabrikat. det er ikke bra, og for det 2. så vil alle brikkene kjøre på 266Mhz om du bruker den brikka. få den ut! skaff deg et likt minnepar, og selg de gamle til en gammel tante eller kompis. qxl kan også funke.. spør etter minne anbefalinger til ditt hk og cpu. Som tidligere nevnt, så gjør nok cpu bytte susen i tillegg til at du gir den 266 brikka di til nabo bikkja som alltid driter i hagen og ellers maser fælt. da blirn'n stille. for godt. ikke no mer bæsj i hagen og du fikk brukt brikka til noe nyttig likevel.
OleRavny Skrevet 29. desember 2005 Forfatter Skrevet 29. desember 2005 Takker for svar =) se om jeg handler meg ny cpu, men da er det sikkert smart og skaffe seg et nytt hovedkort også... er ikke så mange cpuer og velge mellom til detta hovedkortet lengre ser jeg. Har ikke fått testa om det ble noe bedre i dag, skal se i morgen. *krysse fingra*
-SoniX- Skrevet 29. desember 2005 Skrevet 29. desember 2005 Takker for svar =) se om jeg handler meg ny cpu, men da er det sikkert smart og skaffe seg et nytt hovedkort også... er ikke så mange cpuer og velge mellom til detta hovedkortet lengre ser jeg. Har ikke fått testa om det ble noe bedre i dag, skal se i morgen. *krysse fingra* 5351474[/snapback] I så fall, så sjekk om den nye cpu'n du tenker på passer til et evt. nytt hk.. ramen er vel grei om du ikke har planer om å skifte til ddr2 hk... (altså minne hastigheten på brikkene, 400 Mhz) hvis ikke kjøp deg en brukt cpu. det er ikke det samme som å kjøpe en brukt bil lissom, cpu'n funker unten prob. uansett... og dessuten en billig foreløpig forbedring. håper jeg var litt til hjelp :o)
WebKnight Skrevet 29. desember 2005 Skrevet 29. desember 2005 Hadde litt problemer med mitt 6600GT til å begynne med jeg også, etter en del feilsøking fant jeg at kortet ikke fikk nok kjøling. Det var festet gummiknotter under vifta for å lette trykket på kjernen til kortet, men den lettet litt vel mye på trykket slik at den ikke fikk nok kjøling. Fjernet derfor disse knottene og da ble det fart på sakene. Så mitt råd før du begynner å kjøpe ny HW er: Legg inn nyeste driver og sjekk at kjøleribba sitter skikkelig på. Jeg har Leadtek 6600GT.. Lykke til.
Gjest Slettet+6132 Skrevet 29. desember 2005 Skrevet 29. desember 2005 Med tanke på hva trådstarter har "klart" å installere av minnebrikker vil jeg ikke være overrasket over at noe så vesentlig som chipset-drivere ikke er installert.. Det vil også forklare den elendige ytelsen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå