Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Defekt Hk? Enkelte spill starter ikke. [Løst]


Anbefalte innlegg

Systemet er:

Asus A8N-SLI Premium

AMD64 X2-3800+

2x1GB OCZ platinum pc3200

PowerColor X800XL

Maxtor Diamondmax 10 250GB s-ata

Samsung P120 250GB s-ata

Creative audigy 2ZS

Fortron Source AX500A 460W

 

Problemet:

Under oppstart av de fleste spill blir skjermen svart et lite øyeblikk for så å returnere til skrivebordet, uten feilmelding.

 

Enkelte andre spill fungerer tilsynelatende helt uten problemer slik som:

Midtown Madness2, Serious Sam2, Unreal Tournament 99.

Spill som ikke fungerer: Battlefield2, Rally Trophy, Rallisport Challenge, FEAR, UT2004 osv. Alle spillene har vært prøvd med siste patcher og uten disse.

3Dmark 2003-5 fungerer også prikkfritt med normal ytelse.

 

Er med andre ord både gamle og nye spill som fungerer/ikke fungerer.

Tenkte det kanskje kunne være CPU som var skyld i problemet, men det er ingen forskjell viss jeg angir affinitet for et spill til bare en kjerne. Uansett skulle Battlefield2 ha fungert ettersom det ser ut til å ha støtte for dual-core.

 

Event viewer noterer seg heller ingen feilmeldinger.

Hovedkortet er oppgradert til bios 1009, men var ingen forskjell fra 1004 som var før. Kjører både XP 32bit og 64bit, uten at det har noe å si. Samme problemet i begge deler.

 

 

På et eller annet mystisk vis løste denne saken seg helt av seg selv. En dag flere måneder etter at problemet oppstod prøvde jeg for artighetsskyld BF2 som startet med introvideoen og kræsjet når jeg jeg prøvde og starte og spille.

 

Prøvde en gang til og da fungerte alt. Deretter alle andre spill som det var problemer med.

Endret av RPA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Systemet er:

Asus A8N-SLI Premium

AMD64 X2-3800+

2x1GB OCZ platinum pc3200

PowerColor X800XL

Maxtor Diamondmax 10  250GB  s-ata

Samsung P120 250GB  s-ata

Creative audigy 2ZS

Fortron Source AX500A  460W

 

Problemet:

Under oppstart av de fleste spill blir skjermen svart et lite øyeblikk for så å returnere til skrivebordet, uten feilmelding.

 

Enkelte andre spill fungerer tilsynelatende helt uten problemer slik som:

Midtown Madness2, Serious Sam2, Unreal Tournament 99.

Spill som ikke fungerer: Battlefield2, Rally Trophy, Rallisport Challenge, FEAR, UT2004 osv. Alle spillene har vært prøvd med siste patcher og uten disse.

3Dmark 2003-5 fungerer også prikkfritt med normal ytelse.

 

Er  med andre ord både gamle og nye spill som fungerer/ikke fungerer.

Tenkte det kanskje kunne være CPU som var skyld i problemet, men det er ingen forskjell viss jeg angir affinitet for et spill til bare en kjerne. Uansett skulle Battlefield2 ha fungert ettersom det ser ut til å ha støtte for dual-core.

 

Event viewer noterer seg heller ingen feilmeldinger.

Hovedkortet er oppgradert til bios 1009, men var ingen forskjell fra 1004 som var før. Kjører både XP 32bit og 64bit, uten at det har noe å si. Samme problemet i begge deler.

 

Noen ideer?

5347950[/snapback]

 

Høres ut som ett problem med opengl/direct3d/directx drivere. Har de spillene funket før, eller kom det plutselig lissom?

 

Eller så kan det hende du har fått deg ett virus, som gjør at det er noe galt med .exe filene til spillene dine...

 

Uansett, lykke til ^^

Lenke til kommentar

Kan godt tenkes at det er et problem med DirectX. Var et eller annet spill som ikke fant en eller anne direct?.dll fil.

Tror spillene fungerte fint før jeg kjøpte X2 prossessoren.

 

Kan hende det har vært slik lenge ettersom jeg har kjørt XP64bit det siste halvåret. Har ikke spilt så veldig mange forskjellige spill i denne tiden. Trodde de som ikke fungerte ikke likte XP64...

Lenke til kommentar

Ingen tips? Har størst mistanke til at det er hovedkortet. Det har oppført seg merkelig noen ganger. Etter jeg byttet fra et DFI til dette hket så kommer i Maxtor disken opp i bios uten å trekke ut strømkabelen å plugge den i igjen mens PCen er på.

 

Tror jeg kan utelukke virus og DirectX-problemer siden det er nøyaktig samme problem i både XP32 og XP64...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...