Jump to content
Sign in to follow this  
Maria73

Veske til 350D

Recommended Posts

Jeg trenger en veske til mitt nye 350D kamera og lurer litt på hva slags veske jeg bør kjøpe.

Jeg kommer nok aldri til å trenge plass til et objektiv til (da skal jeg heller kjøpe ei ny veske om dette skulle skje)

Vil ha plass til noen minne kort

Vil ha ei veske som er enkel i bruk...

Hei,

Dersom objektivet ditt er av omtrent samme størrelsen som kitobjektivet, så har jeg selv en Lowepro Topload Zoom 1 (TLZ1), som jeg er veldig fornøyd med.

Med TLZ1 har jeg plass til kameraet, Sigma 18-50 f/2.8, et ekstra minnekort og et ekstra batteri. Har en åpning på toppen som gir lett tilgang til kameraet.

http://www.lowepro.com/Products/Toploading...oad_Zoom_1.aspx

Jeg har en Lowepro Nova Mini AW hvor jeg har plass til Nikon D70S m/18-70, minnekort, ekstra batteri, solblender og til nød en 55-200mm. Det blir en smule trangt med sistnevnte oppi, men det går til nød. Men hvis du skal ha med Canon EOS 350D, ett kit-objektiv og minnebrikker/batteri, vil nok denne baggen være strøken! Denne er også av typen "all weather". Du kan se hvordan baggen ser ut her!

Et Lowepro TLZ Mini vil passe dette kameraet med kitobjektivet perfekt. I tillegg har du en liten lomme foran med plass til f.eks ekstra batteri og noen minnekort. Er nok denne vesken som er minst i forhold til hva du trenger av plass.

Jeg har anbefalt en Crumpler i denne tråden. Der får du nok en del tips:)

5348930[/snapback]

Får man da plass til kameraet med kit objektivet oppi f.eks. Crumper Lollypop?

Ja jeg er litt blond og synes at de veskene der var litt mer "feminine" og stilige enn de andre :love::whistle:

Det er jo ingenting galt i å være blond :lol: + du har helt rett, Crumbler lager ganske raffe vesker. Litt lurt at de ikke ser ut som kamerabag ved første blikk også, slik at de ikke tiltrekker seg tyver som bier på honning...