Joggster 0 Report post Posted December 28, 2005 Jeg ska kjøpe ny pc, og har sett på P4 775 3.4GHz og Pentium D 3.0GHz. Hvilken er best? og hva er forskjellen? Quote Share this post Link to post
Mixy89 0 Report post Posted December 28, 2005 Først og fremst vil jeg spørre deg om hva den skal brukes til? Hvilke behov du har... Og du burde kanskje sette opp linker til de forskjellige prosessorene, lettere å finne info ^^ BTW, så vet jeg ikke om de to bruker samme chipset. Hvilket HK har du? Quote Share this post Link to post
Joggster 0 Report post Posted December 28, 2005 Hoved kort: Asus P5ND2-SLI, nForce4 Jeg video redigerer en del, gamer mye og liker å sette opp spill server! Er P4 mer en gaming CPU en P D? Quote Share this post Link to post
ManagHead 0 Report post Posted December 28, 2005 (edited) Pentium D er dobbelkjerne og det tror jeg vil passe det bra utifra kravene dine. edit: som staljin sier, kunne du tatt en titt på AMD, da X2 som er deres dualcore Edited December 28, 2005 by ManagHead Quote Share this post Link to post
staljin 31 Report post Posted December 28, 2005 (edited) sorry staljin Edited December 28, 2005 by staljin Quote Share this post Link to post
Joggster 0 Report post Posted December 28, 2005 Har en pentum D 3.0 GHz to kjerner på 3GHz eller to kjerner på 1.5GHz? Trenger jeg bedre kjøling til denne cpu'en? Noe å anbefale? Quote Share this post Link to post
ManagHead 0 Report post Posted December 28, 2005 Den har to på 3ghz. Bedre kjøling trenger du ikke om du ikke liker støy eller skal klokke. Kan og vurdere AMD sin DC, X2. Quote Share this post Link to post
Joggster 0 Report post Posted December 28, 2005 Kunne kansje tenke meg og klokke den, noen anelse om hvor mye jeg klarer? å hva er en bra vifte, lyd er ikke noe prob, bare den kjøler godt! Quote Share this post Link to post
ManagHead 0 Report post Posted December 28, 2005 (edited) Her finner du mye fint. Zalman 7700CU Zalman 9500LED Thermaltake Big Typoon Thermalright XP90C Vet ikke riktig hvilken som er best Men Big typhoon og Zalman er det mange som har vertfall.. Sikkert ikke mye dårligere xp90 heller. Edited December 28, 2005 by ManagHead Quote Share this post Link to post