Gå til innhold

AVI fil til SVCD!?

Kjusern

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøvde å brenne AVI-fil med Nero.

Startet Nero, valgte å lage SVCD plate, hentet avi fil, Nero jobbet og kodet og brennte, plate ferdig, so far so good....

Tok ut CD plata, satte den i DVD spiller som tar alt(tangent), fikk lyd, ikke bilde Why? Hva har jeg gjort galt?

Tror jeg har Nero Express.

Kan jeg bruke Nero til å brenne ut DivX format for bruk til min Tangent DVD spiller?

Er takknemelig for gode tips og programvare tips!

Ved bruk av VCL funker AVI filen på pc'n....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Startet Nero, valgte å lage SVCD plate, hentet avi fil, Nero jobbet og kodet og brennte, plate ferdig, so far so good....

Tok ut CD plata, satte den i DVD spiller som tar alt(tangent), fikk lyd, ikke bilde Why? Hva har jeg gjort galt?

Kan jeg bruke Nero til å brenne ut DivX format for bruk til min Tangent DVD spiller?

5346910[/snapback]

Jeg også slet lenge med å få både bilde og lyd på TV'en :( Det endte med at jeg begynte å bruke Nero Vision, som fungerer bra. Det tar lang tid, men det går i alle fall.

PS NEro Vision brenner DVD plater, ikke SVCD såvidt jeg vet.

Skrevet

5346910[/snapback]

Hvis dvd spilleren tar alt kan du vel bare brenne filen ut som data fil med nero express.

Skrevet

AVI-fila er på over 715mb, får ikke den da på CD, ihvertfall ikke som SVCD, måtte vel da brukt en eller annen programvare som kan dele opp i flere CD'r.

Pris på CD og DVD er ikke avskrekkende forskjellig, så jeg valgte å prøve å gjøre om AVI til DVD. Hvilket er gjort er litt søking på nett og nedlasting av programvare. Brukte AVI2DVD. Forsåvidt enkelt å bruke, load inn fila(som ikke må ha ()?#"! eller slike tegn, omdøp, eller så vil du ikke få inn audiostream. Så valgte jeg DVD som output, ja forresten så kunne jeg her ha valgt VCD el. SVCD, må testes senere.... Kunne oxo her lage meny, men skippet det, deretter trykk GO. Etter, ja det er sant, 5-6 timer slår programmet seg av(option), og den har lagd katalogen DVD med underkataloger Audio TS og Video TS, Audio er tom, mens Video har bla. annet noen VOB-filer. Typisk nattarbeid.... Deretter åpnet jeg Nero Express og valgte å brenne DVD-videofiler, tok ca. 0,5timer. Vipps så var den ferdig til bruk, tok lang tid, men jobben ble gjort! Andre mindre tidkrevende forslag mottas med takk!

Skrevet
AVI-fila er på over 715mb, får ikke den da på CD, ihvertfall ikke som SVCD, måtte vel da brukt en eller annen programvare som kan dele opp i flere CD'r.
Ein SVCD bruker - i likskap med DVD - MPEG2 som codec, so du måtte ha konvertert til det, på same måte som med DVD.
Andre mindre tidkrevende forslag mottas med takk!
Det tek ofte lang tid å konvertere til MPEG2, so om det var ein film på t.d. 90-120min, so forundrer det meg ikkje so veldig mykje at det tok lang tid. Det kan vere AVI2DVD er eit lite effektivt program, men det veit eg ikkje. Har dessverre ingen andre forslag.
Skrevet

Fikk låne film av nabo som funket på dvd spilleren, og det var 2 CD'r med AVI fil, som jo er DivX... I prisippet da trenger jeg ikke gjøre om AVI til DVD, men brenne som nevnt over som datafil(skal teste men..),

MEN hvordan kan jeg dele opp fil på feks.715MB når CD'ne er på 700MB?

Noen hotte tipps på dette??

Skrevet
Det gikk ikke....fikk feilmelding.....

5359091[/snapback]

Nero har ein funksjon som heiter overburn, om eg ikkje hugser heilt feil. Den gjer at ein kan presse litt ekstra inn på CD-plater. Hugser ikkje korleis ein aktiverer den, men det står sikkert i hjelpfila til Nero.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...