Gå til innhold

Skjermen slår seg av!


gorane

Anbefalte innlegg

Har et problem med at skjermen slår seg av mens jeg spiller

 

Har en MEDION MD1998PD skjerm

Har GeForce6600 skjermkort

 

Kjøpte kortet hos komplett.no, de ba meg sende det tilbake, så fant de ut at kortet var defekt og jeg fikk et nytt tilbake.. Men jeg har det samme problemet.

Iblant slår skjermen seg av, maskinen står fortsatt på, men skjermen er svart.. Det eneste som hjelper er å restarte maskinen..

Noen som vet hva som kan være galt??

 

Sender feilrapport etter at jeg har restartet og får da opp følgende vindu:

 

http://oca.microsoft.com/en/response.aspx?...aec1e4c7&SID=11

 

har forresten de nyesye driverne til grafikkortet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hender som regel når jeg spiller, men har opplevd at det hender i skrivebordet også..

Har 1024X768 i oppløsning, kan ikke tenke meg at det er for mye..

Hadde refreshrate på 60, som var det laveste jeg kunne ha, har nå prøvd å sette den opp til 75, for å se om det er noe bedring..

Men skal ikke den være så lav som mulig?

Lenke til kommentar
For lite futt i PSU? Kan være en grunn til at skjermkortet konker ut.

5345710[/snapback]

 

Da burde vel systemet restartet seg, han sa jo at det bare er skjemen som slår seg av.

 

 

Men skal ikke den være så lav som mulig?

 

nei. På flat skjermer skal den være på 60hz, men du kan også kjøre 75hz sikkert. på crt skjermer så skal det være så høyt som mulig opp mot 100hz(for å få så lite flimmer som mulig. Dette er det ikke på lcd skjermer.

Lenke til kommentar

[Noen ganger restarter maskinen seg etter at skjermen har blitt svart, andre ganger ikke

Eeh, en CRT-monitor er en "vanlig" monitor, altså ikke flatskjerm??

 

Hovedkortet mitt ble testet av komplett uten at de fant noen feil på det

 

Og hva mener du egentlig med for lite futt i PSU?

Endret av gorane
Lenke til kommentar
Noen ganger kan det skje at datamaskinen krever mer strøm en det strømforskyningen(PSU) kan levere, og dermed dør hele skiten.

5345859[/snapback]

 

 

men det er bare skjermen som slår seg av, jeg kan høre at viftene går inni PC'en

 

prøvde å øke refresh-raten, men har fortsatt det samme problemet

Lenke til kommentar
Noen ganger kan det skje at datamaskinen krever mer strøm en det strømforskyningen(PSU) kan levere, og dermed dør hele skiten.

5345859[/snapback]

 

 

men det er bare skjermen som slår seg av, jeg kan høre at viftene går inni PC'en

 

prøvde å øke refresh-raten, men har fortsatt det samme problemet

5345928[/snapback]

 

 

Refresh raten er nok ikke problemet. Men når maskinen restarter så går vel viftene fortsatt? Har du noe tegn på at maskinen står på uten og bli restartet? Musikk elns så du hører at den er i samme tilstand :p

Lenke til kommentar
Noen ganger kan det skje at datamaskinen krever mer strøm en det strømforskyningen(PSU) kan levere, og dermed dør hele skiten.

5345859[/snapback]

 

 

men det er bare skjermen som slår seg av, jeg kan høre at viftene går inni PC'en

 

prøvde å øke refresh-raten, men har fortsatt det samme problemet

5345928[/snapback]

 

 

Refresh raten er nok ikke problemet. Men når maskinen restarter så går vel viftene fortsatt? Har du noe tegn på at maskinen står på uten og bli restartet? Musikk elns så du hører at den er i samme tilstand :p

5345944[/snapback]

 

Som regel blir skjermen svart, og det er egentlig det.. PC'en står fortsatt på, i den forstand at jeg hører viftene inne i kabinettet. Lyden forsvinnner, får ingen reaksjon fra hverken tastatur eller mus. Prøver jeg å slå skjermen av og på igjen, får jeg bare opp en slik "check your cable"-melding..

i 8 av 10 tilfeller må jeg restarte maskinen manuelt

Lenke til kommentar
Noen ganger kan det skje at datamaskinen krever mer strøm en det strømforskyningen(PSU) kan levere, og dermed dør hele skiten.

5345859[/snapback]

 

 

men det er bare skjermen som slår seg av, jeg kan høre at viftene går inni PC'en

 

prøvde å øke refresh-raten, men har fortsatt det samme problemet

5345928[/snapback]

 

 

Refresh raten er nok ikke problemet. Men når maskinen restarter så går vel viftene fortsatt? Har du noe tegn på at maskinen står på uten og bli restartet? Musikk elns så du hører at den er i samme tilstand :p

5345944[/snapback]

 

Som regel blir skjermen svart, og det er egentlig det.. PC'en står fortsatt på, i den forstand at jeg hører viftene inne i kabinettet. Lyden forsvinnner, får ingen reaksjon fra hverken tastatur eller mus. Prøver jeg å slå skjermen av og på igjen, får jeg bare opp en slik "check your cable"-melding..

i 8 av 10 tilfeller må jeg restarte maskinen manuelt

5345987[/snapback]

 

 

Ok, problemet er nok ikke psu. Heller ikke refreshraten. Da vet ikke jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...