Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

3com pc-kort får ikke kontakt med 3com router/ap


Anbefalte innlegg

Jeg har et trådløst nettverk hjemme bestående av to stasjonære (et med MSI kort og et med dLink-kort), en bærbar PC (acer - innebygget wifi) og en bærbar med 3com pcmcia-kort. Nettverket er beskyttet med WPA-PSK. De tre første pc'ene kommer på nett uten problemer, men den siste får ikke kontakt. Jeg har prøvd både med 3coms egen software (3com OfficeConnect Wireless Utility) og XP-SP2 sin egen. Begge får opp nettverket, men når jeg taster inn WPA-nøkkelen skjer det ikke noe. Ingen connect, og heller ikke noe spor av forsøket i loggen på routeren.

 

Alle pc'ene kjører XP-SP2 pro.

 

Det som er ekstra merkelig er at kjører jeg 3com softwaren så ser det ikke ut som nettverket har kryptering på når jeg ser på oversikten over tilgjengelige nett (jeg har m.a.o. broadcast av SSID på for øyeblikket)

 

Noen tips?

 

Jeg har også hatt andre på besøk som uten problemer har fått koblet seg opp når de fikk WPA-nøkkelen

 

HEK

Endret av kurka
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tlleggsinfo:

jeg har nå prøvd kortet på en annen pc også og får samme problem der. Jeg fant også ut at om jeg prøver å gjøre en Repair (høyreklikke på nettverksikonet på taskbaren) så får jeg følgende feilmelding:

 

"windows could not finish repairing the problem because the following action cannot be completed:

Disabling the wireless network adapter

 

Make sure your network adapter is properly installed"

 

Så vidt jeg kan se så er alt rett installert. jeg prøvde med både driverene på cd'en og de jeg lastet ned fra 3com (ser ut til å være samme versjon - 25.06.2005 / 3.0.7.2). Denne er ikke sertifisert for XP

 

Kan det være så enkelt som at det er noe galt med selve kortet tro?

Lenke til kommentar

windows sier det er noe monga trykk på start->høyreklikk på "mindatamaskin" velg "behandle" (IKKE egenskaper)

velg så "device manger"(veit ikke hva det er på engelsk ,men vil tippe :

"maskinvare" eller noe sånt dumt.

så hvis du ser et kryss foran 3com kort ditt så er det noe feil med driver/eller korte står ikke ortelig i. og ikke noe med wlanet.

 

hvis det ikke står noe der er så er det netverke ditt, alså den står til fast ip eller noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...