Gå til innhold

Lav FPS i spill med vsync på...


anal_fabet

Anbefalte innlegg

Jeg kjører 1600x1200 på skrivebordet i windows og skjermen takler 75hz på den oppløsningen, men problemet kommer når jeg skal kjøre teste litt rundt i spill som CSS. har prøvd å kjøre 1280x1024 med vsync på men den vil ikke gå over 75hz selv om skjermen klarer 90hz ellerno på den oppløsningen. Hvardan kan jeg fikse sånn at vsync i spill er avhengi av oppløsningen på spillet og ikke skrivebordet i windows? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tingen er at monitoren klarer 75hz er på 1600x1200 oppløsning og 90hz på 1280x1024 tror jeg det var. Når jeg kjører stress testen i cs source som jeg spiller på 1280x1024 for tida så får jeg 65 fps med vsynk på når skrivebordet har 1600x1200 oppløsning og 75 fps når skrivebordet har 1280x1024 oppløsning (da er monitor hz'en satt på maks på begge oppløsningene i windows). Det forteller meg at windows fucker med css sin vsynk så den ikke sykroniserer etter den reelle monitor hz men etter windows skrivebord hz begrensningene. Så om spillet synk'er etter monitoren skulle ikke skrivebord oppløsningen ha noe å si på fps i spillet.

 

Noen som har vert borti samme problemet og/eller vet hvordan det skal fikses?

 

Ps. med vsynk av får jeg 121 fps.

Endret av anal_fabet
Lenke til kommentar

vel poenget med vsync er jo at når f.eks skjermen min:

 

Den takler 1280x1024 @ 60Hz siden jeg har LCD, med vsync låser denne seg etter skjermen sin hz som er 60 da det ikke skal oppstå tearing som gir "ripping" i bildet. Altså ja du får litt lav hz. Uten er forsatt hz 60 men fps er heltt i hundre siden denne ikke har en begrensing. Da oppstår tearing.

 

Du vil med andre ord få lite fps med vsync og mer uten. Liker du pent rolig bilde uten tearing ha på vsync. Liker du fps over alt her på jord ta av vsync. Det er en smak sak.

 

Jeg spiller bf2 med vsync i 1280x1024 @ 60hz å da faller jeg noen ganger ned i 40fps osv når det er mange som spiller. Jeg hater tearing så derfor spiller jeg med vsync..

 

håper dette hjalp.

 

Skal du teste systemet ditt må du slå av vsync hvis ikke holder du "tilbake" fps..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...