Gå til innhold

Play.com og toll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når varen du bestiller fra play.com blir fortollet tar det en del ekstra tid. Meg for min del måtte vente i 14 dager til jeg fikk varen. Ikke overraskende sendte jeg mail til play og fikk refundert pengene før jeg forstod at varen var blitt fortollet.

207 kroner i regning fra play endte med 130,- i toll. :mad: Så pass på kursen når du bestiller.

Ellers er play.com det beste som har hendt meg rett etter snus. :thumbup:

Bare å ringe dem det, vi står bak deg :p

5341998[/snapback]

Ikkje so flink i engelsk at det gjer noke, dei ville heller pressa prisen høgre hadde eg ringt :p Kunne dei ikkje hatt e-post? (...)

Hadde vert greitt om noken andre hadde ringt, det vil nok funke :thumbup:

Toll på DVD, spel og musikk gjelder vel fordi at folk ikkje skal dra altfor stor nytte av å handle frå utlandet, men benytte kjedar her til lands (dei har vel også toll).

Hen heftig diskusjon med en kar angående toll og mva., og endte opp med å maile tollvesenet.

Svaret var som følger

Toll og mos er ikke det samme. Momsen er for tiden på 25%, og beregnes på bakgrunn av varens tollverdi. Tollsatsene er variable, og er listet opp i tolltariffen som du kan finne på www.toll.no . De aller fleste varer er tollfrie, og det er i hovedsak næringsmidler og klær som fremdeles er tollbelagt.

Med hilsen

Tollregion Sør-Norge

Infosenteret 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...