Gå til innhold

problem dell inspiron 9300


lin27

Anbefalte innlegg

HJEELP!! Jeg trenger noen tips til hva som kan være galt med min nye dell maskin.

 

Har lest masse om denne maskinen på forhånd, og det virker som om den klarer å kjøre de fleste spill ganske bra.

 

Nå har jeg imidlertid opplevd litt problemer med maskinen. Dvs, det kan jo selvsagt være andre ting også.

 

Kjøpte world of warcraft, men har store problemer med å installere det. Det første som skjer, er at jeg får beskjed om at CPU er for dårlig (dette er jo pentium M 1,86 ghz)!! Denne beskjeden får jeg ikke på våre to andre maskiner, som har langt dårligere prosessorer (en gammel stasjonær med 1,7 ghz og en laptop med pentium m 1,4 ghz).

 

Jeg velger "install anyway". All installasjonen gikk fint inntil jeg fikk beskjed om å sette inn disk 4, da klikket den, og låste seg helt. Fjernet alle filene og restartet, men fikk samme problem igjen. Dette har jeg gjort sikkert 10 ganger nå. De siste gangene låste den seg allerede på disk 2, og jeg kom aldri til disk 4.

 

Hadde vært veldig glad dersom noen kunne hjelpe, litt frustrende når du får beskjed om at cpu'en ikke er god nok (kravene er pentium 3 800 mhz) og maskinen er helt ny...

 

I tillegg virker maskinen noe treg, og i tillegg så er bildet ganske uklart når jeg er på nettet (bildene og skriften blir litt rare). Dette gjelder uansett hvilken oppløsning jeg velger. Forstod det slik at det var et program man kunne avinstallere for å hindre dette?

 

Hilsen en noe frustrert ny eier av dell i9300.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet desverre ikke hva som gjør at du ikke får installert, men den første meldingen om svak CPU kan det hende at forsvinner hvis du sjalter ut speedstep, dvs går til strømoppsett i windows og velger "alltid på".

 

Maskinen kommer med masse rask installert fra DELL. Har du avinstallert dette? (Har du sjekket at det i det hele tatt er plass på partisjonen?). Kjør windows diskopprydding for å bli kvitt temp filer osv. Husk å defragmentere etterpå. I tillegg er det ofte masser af ting som surrer og går i bakgrunnen, og som kan forstyrre en lang og komplisert installasjon. Hvor mange prosesser vises når du trykker ctrl-alt-del? (Hos meg er det som regel under 20). Stop antivirusprogrammet, steng alle funksjoner og tjenester i Windows som du ikke behøver for øyeblikket, inkludert restorepoints og mesteparten av det som står under oppstart når du kjører msconfig. Installer det greie lille programmet "safexp" og bruk alle mulighetene der til å forenkle maskinens indre liv.

Sef mulig dette ikke løser problemet, men det skader ikke å forsøke.

 

(Jeg har forresten fler ganger fått raskere og greiere programinstalleringer når jeg har brukt et eksternt USB CD drev. Høres merkelig, men har sjekket det flere ganger. Med den interne stasjonen er er det nesten slik at det stopper helt opp noen ganger).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...