Gå til innhold

Bra gaming pc? er psuen stor nok.


Anbefalte innlegg

nei han må ikke ha 450 watt, men hvorfor er dere så imot å kjøpe en litt sterkere psu med en gang så man slipper å tenke på eventuelle probelmer ved en senere oppgradering?

 

problemet med northq er at det er svak +12v linje på den, så selv om den er bra og leverer 400watt, så betyr ikke det at den nødvendibis er stabil dersom du kjøprer et heftig overklokka system...

 

jeg mener at hiper, mist og powerstream er de beste valga i dag.

 

btw, aspire er samme som levicom og bezerk, så teknisk sett så selges det vel sånne rundt omkring enda.

 

@ Gôncz: jeg gidder virkelig ikke å styre med et multi meter når psuen er stabil og funker som den skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nei han må ikke ha 450 watt, men hvorfor er dere så imot å kjøpe en litt sterkere psu med en gang så man slipper å tenke på eventuelle probelmer ved en senere oppgradering?

 

problemet med northq er at det er svak +12v linje på den, så selv om den er bra og leverer 400watt, så betyr ikke det at den nødvendibis er stabil dersom du kjøprer et heftig overklokka system...

 

jeg mener at hiper, mist og powerstream er de beste valga i dag.

 

btw, aspire er samme som levicom og bezerk, så teknisk sett så selges det vel sånne rundt omkring enda.

 

@ Gôncz: jeg gidder virkelig ikke å styre med et multi meter når psuen er stabil og funker som den skal.

5340221[/snapback]

 

Må si meg enig i det der :thumbup:

 

De selger Hiper 580W til 795,- på netshop.no

Endret av B.H.H
Lenke til kommentar

den dere holder i masser!

har ett ganske hardt oppsett selv som jeg kjørte for me en chiefteck 360! watter som var helt ok (rip) nå har jeg en slik fotron scource 400 watt special edition..den drar multiple hdds , 6800gt og vankjøling den...

 

skjønner ikke de som må ha så store strømforsyninger.....mulig noen merker skryter på seg ,....

Lenke til kommentar
den dere holder i masser!

har ett ganske hardt oppsett selv som jeg kjørte for me en chiefteck 360! watter som var helt ok  (rip) nå har jeg en slik fotron scource 400 watt special edition..den drar multiple hdds , 6800gt og vankjøling den...

 

skjønner ikke de som må ha så store  strømforsyninger.....mulig noen merker skryter på seg ,....

5340491[/snapback]

du får tydeligvis ikke med deg hva vi skriver her, så jeg kan jo prøve en gang til...

 

vi vet at en 350-400 psu er nok til å kjøre de fleste oppsett, MEN om noen av oss velger å kjøpe en kraftigere psu for å ha litt extra kraft i reserve, så går det vel an å forstå det uten å påstå at det er totalt bortkasta å kjøpe noe kraftigere noe?

 

jeg hadde selv en god mist 350watt psu (som faktisk er kraftigere på +12v linja enn min 400 watt northq :hmm:) på det gamle oppsettet mitt som bestod av to disker, en nforce 2 hk, en mobile cpu, en dvd brenner og noen vifter og et par katoderør (som trekker kanskje 2-3 watt) og et 9800pro kort. ved max overklokk så klarte ikke psu å holde systemet stabilt...

 

btw, alle merker uten untak skryter på seg effekt, q-tec er en av de værste, mens mist er en av de beste...

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

"quote" (spirre)

vi vet at en 350-400 psu er nok til å kjøre de fleste oppsett, MEN om noen av oss velger å kjøpe en kraftigere psu for å ha litt extra kraft i reserve,

 

 

akk det jeg sier (spirre ) 400 watt holder til MYE ekstra gadgets og hdds vifter osv...om du ikke helt skjønte hva jeg skrev...

 

 

det har liksom blitt et psu hysteri uten like hvor folk blakker seg for ting de ikke trenger .. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...