Jump to content
Sign in to follow this  
GrevRev

Addonics eSATA PCMCIA-problemer

Recommended Posts

Har en HP ze5600 bærbar med XP SP2.

Kjøpte et Addonics eSATA-kort, en samsung 250 gb SATA-disk og et eSATA eksternt harddiskkabinett. Har innstallert driverne til addonicset, som tilsynelatende fungerer som det skal. Disken registreres som SCSI-disk, og det står det står at alt fungere som det skal. Problemet er at disken ikke ligger tilgjengelig i Min Datamaskin. I enhetsbehandling ligger den der, men det står at den ikke er initialisert (i motsetning til aktivert, for det er den).

Hvordan initialisere man en SCSI-disk, er det evt. noe annet som er galt?

REDIGERT:

Sendte noen mailer i alle retninger, bl.a. en til mywebshop.no, der addonicset ble kjøpt. Dagen etterpå ble jeg oppringt (!) av en IT-dude. STORT + i boka for mywebshop der :D

Problemet mitt lå i at disken ikke var initialisert.

Slik ordner man problemet jeg hadde om man bruker winXP:

Gå inn på administrative verktøy på kontrollpanelet. Velg datamaskinbehandling. Velg underkategorien diskbehandling i lagringsplass. I vinduet til høyre ligger SATA-disken. Høyreklikk på den og velg initialiser. Så er det bare til å formatere (kan også gjøres fra dette programmet) og det er bare til å lagre i vei :)

Edited by GrevRev