Jump to content
Sign in to follow this  
ravensp

halvert hastighet på amd athlon xp 2500+ prossesor

Recommended Posts

Hei, har et lite problem, jeg har en amd athlon xp 2500+ prossesor men etter en reformatering skjedde det merkelige, da jeg skulle skjekke maskinvare spesifikasjonenen fikk jeg opplyst følgende:

Amd athlon 1,25Ghz!!

så lastet jeg ned et prog. hos amd som hetet CPUinfo for å skjekke det ut nærmere og er stod det også at maxspeed på CPU er 1250Mhz

Trenger hjelp

God Jul forresten ;)

var borti noe lignende her ...

overklokket cpu så mye at den klikket....tilbakestillte så til bios orginal innstillinger og fikk redusert fra ca 1700ghz til 1300ghz...men d var no bare å stille opp igjen...

har dette noe sammenheng m d du gjorde?

ikke vet jeg :hmm:

ps: eg har athlon xp 2100+

Edited by Going_Ion

Jeg hadde AMD athlon 2500+ på min gamle pc, og en gang byttet jeg en cpu fra en annen pc til pc-en min og deretter byttet jeg tilbake til athlon 2500+ igjen. Da plutselig stod athlon-en min på 1,1 ghz. Jeg undersøkte saken og det viste seg at FSB stod på 100 og multiplier på 11. Jeg kunne bare sette opp FSB til det den skulle være (166) og da ble alt som før igjen :)

Jeg hadde AMD athlon 2500+ på min gamle pc, og en gang byttet jeg en cpu fra en annen pc til pc-en min og deretter byttet jeg tilbake til athlon 2500+ igjen. Da plutselig stod athlon-en min på 1,1 ghz. Jeg undersøkte saken og det viste seg at FSB stod på 100 og multiplier på 11. Jeg kunne bare sette opp FSB til det den skulle være (166) og da ble alt som før igjen  :)

5339317[/snapback]

samma her du!

Jeg hadde AMD athlon 2500+ på min gamle pc, og en gang byttet jeg en cpu fra en annen pc til pc-en min og deretter byttet jeg tilbake til athlon 2500+ igjen. Da plutselig stod athlon-en min på 1,1 ghz. Jeg undersøkte saken og det viste seg at FSB stod på 100 og multiplier på 11. Jeg kunne bare sette opp FSB til det den skulle være (166) og da ble alt som før igjen  :)

[

hva er multiplier..?

noe jeg burde stille på...? ( har stilt Fsb til 166)

takk

den skal stå på 11

vis du har muligheit til det så kan du prøve 200 mhz fsb

Dette krever 3200 minne brikker (200mhz)

Litt ekstra vcore er det i noen tilfeller behov for 1.7v

Då har du pluttselig en XP3200+ og det er STOR forskjell

det med at CPU'en stilte seg til 1,1ghz elns. er en sikkerhets handling hovedkortet ditt gjør man får ofte opp: "the CPU has been changed.. osv", løsningen er som dere sier, bare å gå i bios å putte inn vanlige/eller bedre verdier for FSB og MP:D