Gå til innhold

bærbar for CAD


mastro

Anbefalte innlegg

Hei

Er på utkikk etter en bærbar primært for AutoCAD, men vil også kunne drive med Photoshop og evt. 3d max Studio... Vil en "toppspesifisert" 259IEN være et godt valg? Virker som man får utrolig mye for pengene ihvertfall... Er åpen for andre forslag...

 

Dette er oppsettet jeg vurderer:

 

 

Netshop 259IEN "SmartBook" 15,4" 1680x1050, Nvidia 6600 m/256MB

Standard

 

1 stk. Uniwill tastatur norsk til modell 259xx (Ubekreftet 12.01.2006)

1 stk. Uniwill 259IEN barebone PC 15,4" WSXGA+, DVD-RW,Nvidia 6600 256MB, kortleser (Ubekreftet 12.01.2006)

 

Montering

1 stk. Produksjon og testing av PC stasjonær (På lager 12)

 

CPU

1 stk. Intel Pentium M 760 2,0 GHz FSB533 2MB CACHE BOXED "Sonoma" (På lager 12)

 

Minne

1 stk. Kingston 1 GB 533MHz (4200) DDR2 SODIMM Non-ECC CL4, 200 pins, (På lager 20+)

 

Minne 2

1 stk. Kingston 1 GB 533MHz (4200) DDR2 SODIMM Non-ECC CL4, 200 pins, (På lager 20+)

 

Harddisk

1 stk. Hitachi Travelstar ATA/100 60GB 5400RPM 5K80 8MB cache (På lager 8)

 

Operativsystem

Ingen

 

Nettverkskort

Ingen

 

Trådløst nettverk

1 stk. Intel Wireless LAN Mini PCI Card ABG 11-54MBPs (På lager 20+)

 

Sum pris: kr 14743,84 :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det er slumt med det der oppsettet for acad, -et program som nesten ikke krever professorkraft overhodet. Du arbeider jo i 3dstudio og, og der er det greit å ha en del skjermkortminne. Sitter sjøl og legger teksturer på bygninger akkurat nå, og da må jeg skru av en masse greier i viewports siden jeg bare har 16mb videoram.

 

Ellers må jeg si at det jeg opplever som en stor bonus på bærbar, er å ha to innebygde harddisker, spesielt når jeg arbeider med mange programmer samtidig (3dstudio, illustrator, photoshop, autocad) Å ha masse ram fjerner dette behovet litt, men jeg har fortsatt glede av det med 1gb ram.

Lenke til kommentar
Tror det er slumt med det der oppsettet for acad, -et program som nesten ikke krever professorkraft overhodet. Du arbeider jo i 3dstudio og, og der er det greit å ha en del skjermkortminne. Sitter sjøl og legger teksturer på bygninger akkurat nå, og da må jeg skru av en masse greier i viewports siden jeg bare har 16mb videoram.

 

Ellers må jeg si at det jeg opplever som en stor bonus på bærbar, er å ha to innebygde harddisker, spesielt når jeg arbeider med mange programmer samtidig (3dstudio, illustrator, photoshop, autocad) Å ha masse ram fjerner dette behovet litt, men jeg har fortsatt glede av det med 1gb ram.

5333283[/snapback]

 

all rendring krever vel en del prosessorkraft. ihvertfall program som 3d max studio... du nevner behovet for to harddisker. går ikke dette veldig mye over størrelsen på maskinen? :hmm:

 

flere tanker om oppsettet? :whistle:

Lenke til kommentar

Skjermkort som har godt OpenGL støtte

Mye RAM

Rask CPU.

 

Det er de tre faktorene du bør fokusere på. Siden å jobbe med 3D ikke er det samme som feks video redigering hvor du må ha rask tilgang til data, kan du nedprioritere lagringsplass internt i boksen, og heller over tid kjøpe eksterne disker.

 

Har du tatt en titt på DELL XPS serien? De er vel litt dyrere enn den du satte opp der, men meget bra maskiner!!

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Skjermkort som har godt OpenGL støtte

Mye RAM

Rask CPU.

 

Det er de tre faktorene du bør fokusere på. Siden å jobbe med 3D ikke er det samme som feks video redigering hvor du må ha rask tilgang til data, kan du nedprioritere lagringsplass internt i boksen, og heller over tid kjøpe eksterne disker.

 

Har du tatt en titt på DELL XPS serien? De er vel litt dyrere enn den du satte opp der, men meget bra maskiner!!

 

AKIRA

5335444[/snapback]

 

har sett på de ja. men er ikke XPS serien utrolig dyr med et tilsvarende oppsett? hw sin test er utrolig positiv, så jeg tenkte 259IEN er et godt valg? de negative sidene som ble nevt er kun bagateller i mine øyne. ladetiden er selvfølgelig et emne, men er ikke særlig viktig for meg... :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...