Karl-Peder 3 Report post Posted December 22, 2005 Jeg får jo bare opp "Applet kalle not inited" og etterpå "Loading Java Applet Failed". Hva mer må jeg gjøre enn å legge til denne koden, når scriptet heter kalle.class: <html> <head> <title>Tjo hei!</title> </head> <body> <applet code="kalle.class" name="kalle">Tralala</applet> </body> </html> Quote Share this post Link to post
Pingvinen 0 Report post Posted January 4, 2006 Jeg får jo bare opp "Applet kalle not inited" og etterpå "Loading Java Applet Failed".Hva mer må jeg gjøre enn å legge til denne koden, når scriptet heter kalle.class: <html> <head> <title>Tjo hei!</title> </head> <body> <applet code="kalle.class" name="kalle">Tralala</applet> </body> </html> 5325846[/snapback] Kanskje du ikke har Java Runtime? Er siden og appleten i samme mappe? Prøv slik: <applet code="kalle.class" width=XXX height=XXX> Du kan sikkert droppe "width" og "height" hvis du trenger det. Quote Share this post Link to post
Iyon 11 Report post Posted January 21, 2006 Er klassen din subklasse av Applet og implementerer du de påkrevde metodene? Quote Share this post Link to post
Karl-Peder 3 Report post Posted January 22, 2006 Eeh..... Eeh......... Nå syns jeg du spør vanskelig, jhsveli... Jeg skrev bare en "hello world"-sak som jeg skulle prøve å få inn i et html-dokument... Quote Share this post Link to post
elminzter 0 Report post Posted January 28, 2006 sånn ca sånn skulle vel gjøre susen....? (har ikke testa det, så det kan være feil i det) import java.applet.*; inmport java.awt.*; public class kalle extends Applet { public void init() { //trenger ikke noe inni her, bare en metode som må være med } public void start() { //trengs ikke noe her heller } public void paint(Graphics g) { g.drawString("Hello World!",10,10); } } Quote Share this post Link to post