tacomodo 121 Report post Posted December 22, 2005 Jeg lurer på hvordan jeg finner ut hva slags minne jeg har? Hvordan vet jeg hvilke sånn der 3-3-3-7 (osv) greie minnet mitt kjører på? Finnes det er program, så jeg kan sjekke hva den er på nå uten å gå inn i BIOS? I biosen står det ikke pent og pyntelig 3-3-3-7 så man må tolke hva som er hva, og det er jeg ikke helt stødig på. Videre, så lurer jeg på om jeg har 2x512 meg minne i duel channel, og kjøper 2 nye, av et annet merke, vil hastigheten på BEGGE parene bli satt til den tregeste rammen? Quote Share this post Link to post
hylo 19 Report post Posted December 22, 2005 (edited) Jeg lurer på hvordan jeg finner ut hva slags minne jeg har? Hvordan vet jeg hvilke sånn der 3-3-3-7 (osv) greie minnet mitt kjører på? Finnes det er program, så jeg kan sjekke hva den er på nå uten å gå inn i BIOS? I biosen står det ikke pent og pyntelig 3-3-3-7 så man må tolke hva som er hva, og det er jeg ikke helt stødig på. Videre, så lurer jeg på om jeg har 2x512 meg minne i duel channel, og kjøper 2 nye, av et annet merke, vil hastigheten på BEGGE parene bli satt til den tregeste rammen? 5324719[/snapback] Bruk CpuZ og finn det ut. Det heter forøvrig tilgangstider. Her har du CpuZ. Minnet vil begrenses etter den tregeste brikken. Hjelper ikke om du har tre superraske, og en treg, de vil uansett følge den trege. Edited December 22, 2005 by Hylo Quote Share this post Link to post
tacomodo 121 Report post Posted December 23, 2005 Jeg lurer på hvordan jeg finner ut hva slags minne jeg har? Hvordan vet jeg hvilke sånn der 3-3-3-7 (osv) greie minnet mitt kjører på? Finnes det er program, så jeg kan sjekke hva den er på nå uten å gå inn i BIOS? I biosen står det ikke pent og pyntelig 3-3-3-7 så man må tolke hva som er hva, og det er jeg ikke helt stødig på. Videre, så lurer jeg på om jeg har 2x512 meg minne i duel channel, og kjøper 2 nye, av et annet merke, vil hastigheten på BEGGE parene bli satt til den tregeste rammen? 5324719[/snapback] Bruk CpuZ og finn det ut. Det heter forøvrig tilgangstider. Her har du CpuZ. Minnet vil begrenses etter den tregeste brikken. Hjelper ikke om du har tre superraske, og en treg, de vil uansett følge den trege. 5325410[/snapback] Takk for kjapt svar! Quote Share this post Link to post
hylo 19 Report post Posted December 23, 2005 Ikkenoe problem. God jul. Quote Share this post Link to post