Gå til innhold

Tøbbel med nye PC, EPoX EP-8KDA7I er innblandet:/


Jiraya-Senin

Anbefalte innlegg

Kjøpt ny Pc med følgende utstyr:

 

- EPoX EP-8KDA7I

- AMD Sempron 2600+ Socket 754

- Kingston ValueR. PC3200 2x256MB DDR-DIMM

- Sapphire Radeon 9250 256MB DDR

 

(Jeg vet at delene er elendige..... Men jeg bygger bare PC til broren min og sen kunne ikke koste mer enn 2000,- :p)

 

Problemet er som følger...... Når jeg starter PCn kommer jeg dit hvor det star bla. BIOS verson osv. Der vill de ha meg til å trykke: [del] to enter BIOS, eller [esc] to enter BOOT MENU. Jeg trykker men ingenting skjer.........

 

Det som gjør dette litt morsomt er at jeg har returnert hovedkortet til Komplett, der ble det funnet (akkurat som jeg misstenkte) defekt...... Jeg fikk ett nytt.... send i posten... men OFFFDA samme prob.....

 

JA, JEG HAR PRØVD MED BÅDE USB OG PS2 TASTATUR!

 

på forhånd takk mva. Simon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å trykke Num Lock noen ganger på tastaturet samtidig som du trykker Del som en gal for å komme inn i BIOS?

 

Når jeg klokker til smertegrense, kutter USB-tastaturet mitt etterhvert ut, så det er vanskelig å komme inn i BIOS. Men trykker jeg Num Lock ser det ut som om tastaturet i de fleste tilfeller blir aktivert, så jeg kommer inn i BIOS.

 

Bare en fjern tanke.

Lenke til kommentar
Har du prøvd å trykke Num Lock noen ganger på tastaturet samtidig som du trykker Del som en gal for å komme inn i BIOS?

 

Når jeg klokker til smertegrense, kutter USB-tastaturet mitt etterhvert ut, så det er vanskelig å komme inn i BIOS. Men trykker jeg Num Lock ser det ut som om tastaturet i de fleste tilfeller blir aktivert, så jeg kommer inn i BIOS.

 

Bare en fjern tanke.

5323032[/snapback]

 

Det skal jeg prøve..... har ikke PCn for meg her nå så det må vente litt......

Lenke til kommentar

To defekte hovedkort på rad er ikke ofte, men det kan komme av to grunner:

 

- Gjennomgående feil på en serie med samme hovedkort.

 

- Feil hos brukeren, i form av feilmontering, ustabil strømforsyning, komponenter som har dårlig kompatibilitet osv.

 

Det siste punktet trenger ikke være selvforskyldt, men det kan være lurt å tenke godt gjennom alle tilkoblinger og se over at man ikke har for mange avstandsstykker under hovedkortet i kabinettet og lignende.

Lenke til kommentar
To defekte hovedkort på rad er ikke ofte, men det kan komme av to grunner:

 

- Gjennomgående feil på en serie med samme hovedkort.

 

- Feil hos brukeren, i form av feilmontering, ustabil strømforsyning, komponenter som har dårlig kompatibilitet osv.

 

Det siste punktet trenger ikke være selvforskyldt, men det kan være lurt å tenke godt gjennom alle tilkoblinger og se over at man ikke har for mange avstandsstykker under hovedkortet i kabinettet og lignende.

5323141[/snapback]

 

med dæm dær avstandsstykkan sa du faan'me nåkka...

Lenke til kommentar
(Jeg vet at delene er elendige..... Men jeg bygger bare PC til broren min og sen kunne ikke koste mer enn 2000,-  :p)

- Sett i PS/2 tastatur, kjør minmalt, ta ut alt unødvendig (start med 1 ram-brikke etc.), clear cmos slik 'Andy_12' foreslår.

5329625[/snapback]

 

Har prøvd å resette BIOS.... å hvis hovedkortet ikke skulle klare å dual kjøre RAM brikkene veill vell ikke PCn ha startet i det hele tatt.....

 

Men takk likevell

til dere begge!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...