Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Harddisk lager merkelige lyder


Anbefalte innlegg

PCen jeg har kjører Windows XP Professional SP2 med oppdatert NAV2006. Disken er en Samsung SpinPoint 250GB SATA.

Tidligere i dag holdt jeg på å kode video i Gordian Knot, som jeg har gjort før uten problemer. Men midt under operasjonen låste plutselig maskinen seg, og restartet etter hvert spontant. Når den omsider fikk lastet ferdig fikk jeg beskjed om at jeg manglet en DLL-fil. Mener det var "hal.dll" det var. Nå er dette langt fra det største problemet, det skal jeg nok klare å fikse selv. Men bare for å få en sammenheng.

 

Om ikke lenge begynte den nyeste harddisken min, den er vel noen få måneder (husker ikke eksakt) å lage noen skremmende lyder. Jeg er redd at det er noe som er galt. Det kan høres ut som om det hakker inni harddisken. dunk...dunk...dunk.. Jeg skrudde av PCen, og dro ut kontakten, lot den stå slik noen timer. Nå når jeg igjen skrur den på skjer eksakt det samme. Bør jeg være bekymret for lydene? Det er heller ikke den windows ligger på.

 

På forhånd takk for alle svar!

Endret av stkmydla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei...

 

hadde en samsung 80 gb s-ata for 2 uker sia, ny ifra komplett, installerte win xp osv på den, og får på lan..etter 2 timer, så kom det tikke lyder av den,, og pc'n låste seg, deretter så restarta deinn sæ t mæ å..

 

du bør levere den inn...

har hatt 2 disker av samsung som har vært slike..

sikkert produskjonsfeil

5320666[/snapback]

Problemet er bare at jeg har så mye filer på den. Har to andre ide-disker av samme merke og serie (da ikke SATA vel å merke) som har fungert helt topp. Leste her om dagen på ITavisen og DinSide.no at om ikke selger kunne bevise at det var en feil som skyldes forbruker kunne man kreve at de gjenopprettet alle filer også. I tillegg til at man får ny disk. Stemmer det?

 

Disken er skrudd veldig godt til. Det går ikke å rikke en millimeter på den.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...