Gå til innhold

Trenger nytt bra agp kort (2500,-)


Koffe

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har ganske grei pc (P4 3,2GHz, 1gb ram, raptor++), men når jeg satte den sammen i sin tid valgte jeg å ikke "ta den helt ut" på grafikksiden.

 

Nå har jeg installert need for speed most wanted og mitt kjære gamle Creative geforce 4 4800SE begynner å slite :(

 

Jeg trenger noen tips til et grafikkort i 1500-2500 kroners klassen på agp. Hva er det beste kortet i den prisklassen nå?

 

Pris eller merke er ikke så viktig, så lenge det er en markant forskjell ned til det kortet jeg har i dag.

Skal drive med videoredigering og må kunne kjøre spill som HL2, Doom3++

 

 

Mange takk for hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette er nok det aller beste kortet (x850xtpe) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308327&cks=SPK

5319179[/snapback]

 

Det var nå vell ikke inforbi det han ville betale for et kort men, jeg ville anbefalt x800GTO eller x800xt, sistnevnte ligger på 2495kr , x800gto ligger på 1700-1800kr. Du kan også gå for x800xl. Disse er endel bedre enn 6800, x800xt er ganske mye bedre.

Endret av Itnux
Lenke til kommentar
Dette er nok det aller beste kortet (x850xtpe) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=308327&cks=SPK

5319179[/snapback]

 

Det var nå vell ikke inforbi det han ville betale for et kort men, jeg ville anbefalt x800GTO eller x800xt, sistnevnte ligger på 2495kr , x800gto ligger på 1700-1800kr. Du kan også gå for x800xl. Disse er endel bedre enn 6800, x800xt er ganske mye bedre.

5319192[/snapback]

 

Skjønner jo at du er ATI fan men du trenger jo ikke skrive bullshit om 6800gs av den grunn....

 

X800gto og x800xl er nok ikke bedre enn 6800gs. Dette kortet er ment å konkurere med ATI's x1600xt kort og hva jeg har lest så banker det ati kortet så det holder. Du kan jo lese litt om kortet hvis du ikke har fått det med deg i ati-rusen din: http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...offisiell/20785

Endret av poffer
Lenke til kommentar
Ah! Den så fin ut. Venter til rett etter jul så skal se om det ikke blir den der ja!

 

Hva står "PE" for?

5319236[/snapback]

 

Press Edition :!:

 

vet ikke helt hva det betyr men det innebærer høyere core og minne klokkehastigheter!

5319322[/snapback]

 

Står vel for Platinum Edition. Skal være litt bedre enn standard. Kan også være med litt mer bundle og stæsj.

 

Leben

Lenke til kommentar

I den prisklassen er x800xt og x850xt gunstige. Mange av nettbutikkene ønsker å kvitte seg med AGP-kort, dermed kommer disse ofte på tilbud. Komplett hadde et x850xt pe på tilbud nå nylig såvidt jeg husker. X800XT PE yter jevnt over litt bedre enn et 6800 Ultra, og ligger ca 1000 poeng under 7800gt i 3dmark05.

Lenke til kommentar
I den prisklassen er x800xt og x850xt gunstige. Mange av nettbutikkene ønsker å kvitte seg med AGP-kort, dermed kommer disse ofte på tilbud. Komplett hadde et x850xt pe på tilbud nå nylig såvidt jeg husker. X800XT PE yter jevnt over litt bedre enn et 6800 Ultra, og ligger ca 1000 poeng under 7800gt i 3dmark05.

5319469[/snapback]

 

Mange av nettbutikkene har vært fri for agp kort i denne klassen og når det gjelder x850xtpe så kom disse inn til butikkene igjen i begynnelsen av desember. Hvis man sjekker prisguden her på HW så finner du ikke 6800gs i agp. Hvis man sjekker butikkene finner man at dette kortet er i bestilling og vil være tilgjengelig i des/jan. Når det gjelder x800xt så er jo disse dyrere enn x850xtpe som komplett selger nå.....

 

Er nok ennå et lite marked for kvalitetskort i AGP men det er vel ingen tvil om at dette minsker. Mener å ha lest at nvidia baserte kort ikke kom ut mere i agp men når en så ser at 6800gs nå kommer må jo dette ha vært feil.....

Endret av poffer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...