Gå til innhold

Gnomish / Goblin link?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har tenkt på å begynne me Engineering etter og hatt Alch hele "livet" mitt... Så nå er jeg i tvil om jeg skal ta Gnomish eller Goblin.. Er det noen som har en link til hva de forsjellige kan lage?

Takker for alle svar;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gnomish = trinkets og andre finurligheter.

Goblin = big bada-boom!

Personlig syns jeg det var nok eksplosiver i engineering fra før, så jeg gikk for Gnomish (som omtrent alle gjør). Death ray er en av hoved-trinketene, og den er i og for seg grei nok. Max-crit er 2800-ish, vanligvis gjør den rundt 700-900. Bruker den ofte under bossfights (mot slutten), siden den gir meg tid til å få opp energy. Net-o-matic er også finfin, og som rogue kan man bare stealthe for å komme ut hvis den backfirer.

Mind control cap, derimot, er helt avsindig genial. Har hatt så utrolig mye moro med den.. huntere som blir drept av sin egen pet, generelle allyer som får bank av goblin-vakter, og den kan med fordel brukes som CC i instancer. I Strat har jeg f.eks. sappet én humanoid, MC-et den andre og fått den til å banke på sistemann. 30m cooldown suger litt.

Jumper cables XL kan du få en Goblin-engineer til å lage, siden den er BoE. Veldig kjekk å ha i instancer, spesielt hvis du er en rogue eller hunter. Går alt i dass, Vanish/FD på et trygt sted, og res healeren.

Skrevet (endret)

Alle Reflectors kan lages av hvilken som helst engineer så vidt jeg vet.

Edit: Må jo ha lært seg schematic selvsagt :)

Men hvis du tar gnomish, så få en goblin til å lage deg både XL Cables i tillegg til Goblin Rocket Helmet - genial tingest som når blir brukt skaper en debuff som heter "Reckless Charge - Knocked Silly" også glimrende som en åpner mot vandrene mobs i PvE da du kommer ut av combat mode i tillegg :)

Jeg tok Goblin, og angrer ikke. Nei, jeg har ikke Deathray, men så ser jeg heller ikke på den som den eneste grunnen en tar opp Engineering som yrke.

Skal du ha det skikkelig moro i PvP situasjoner (f.eks. få en shaman ned til 5%, MC Cap, heale deg og han selv opp til 100% og drepe han på nytt) så er Gnomish det beste valget!

Endret av Hubman

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...