Gå til innhold

Java MIDlet og COM port


Anbefalte innlegg

Jeg skal i gang med å lage en prototype av en MIDlet. Denne skal jeg i første omgang kjøre som en emulator på PC'en. Samtidig er jeg avhengig av å kommunisere med ekstern hardware over COM porten. Altså, mobil emulatoren skal sende data over COM porten til et eksternt kort. Er det noen som har en ide om hvordan dette kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Foreløpig skal det ikke implementeres på noen spesifikk mobil. Kun kjøres i en emulator på maskinen. Grunnen til dette er at jeg har noe testhardware som krever COM overføring. Når prototypen er klar og implementert på mobiltelefonen skal overføringen skje via Bluetooth, men hardwaren som skal gjøre dette er ikke utviklet enda. Derfor må COM brukes som en midlertidig løsning.

Lenke til kommentar

Tror ikke du kan skrive rett til COM-porten fra en emulator. Du må nok ha en form for kommunikasjonslag, f.eks. et vanlig java-program, mellom emulatoren og COM-porten.

 

Jeg vet ikke om emulatorene kan kommunisere med en java-applikasjon vha. bluetooth-APIen, det kan hende slik kommunikasjon må foregå via sockets.

 

En ide kan være å gjøre det slik:

 

En midlet i en emulator sender data via bluetooth. Disse dataene mottas av en midlet i en annen emulator, som sender de videre til en j2se-applikasjon via socket. Denne applikasjonen sender data til com-porten.

 

Evt. kan du droppe den andre emulatoren, og bruke sockets direkte i midleten din, og implementere bluetooth senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...