Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en billig trådløs løsning for å koble sammen 2 maskiner. Maskinene skal stå 10-15 meter unna hverandre, men det blir en tømmervegg og et gulv i mellom.

Det mest ideelle ville vært å hatt ett trådløst nettverkskort i hver maskin, uten basestasjon (hvis det går). Et annet alternativ er nettverkskort på den ene maskina og basestasjon koblet opp mot et vanlig nettverkskort på den andre.

 

Den ene maskina skal stå i et tv bord, så signalene må ikke forstyrre tv'en, og kortet i denne bør helst være PCI type...

 

Jeg har veldig liten peiling på trådløst nettverk, og strekking av kabel er uaktuellt... Så det tilsier at JEG har et problem... :-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-05 09:25, Lynx skrev:

Er på jakt etter en billig trådløs løsning for å koble sammen 2 maskiner. Maskinene skal stå 10-15 meter unna hverandre, men det blir en tømmervegg og et gulv i mellom.

Det mest ideelle ville vært å hatt ett trådløst nettverkskort i hver maskin, uten basestasjon (hvis det går). Et annet alternativ er nettverkskort på den ene maskina og basestasjon koblet opp mot et vanlig nettverkskort på den andre.


Den ene maskina skal stå i et tv bord, så signalene må ikke forstyrre tv'en, og kortet i denne bør helst være PCI type...


Jeg har veldig liten peiling på trådløst nettverk, og strekking av kabel er uaktuellt... Så det tilsier at JEG har et problem... :-


 

Uten peiling på trådløst nettverk eller vanlig nettverk anbefaler jeg ikke trådløst; både fordi jeg vet at trådløst kan forstyrre lyd/TV signaler, og fordi det er lettere å strekke en kabel & borre seg igjennom tykke vegger, en det er å få radiosignaler igjennom tykke vegger.

 

Det var en post tidligere forrige uke hvor det var en som ikke kom igjennom tømmervegger......

Lenke til kommentar

Jeg går utifra at det er to stasjonære PC'er det er snakk om. Da vil det sannsynligvis være mest gunstig og kjøpe 2 trådløse nettverkskort av USB varianten. Da slipper du og flytte på PC'en for og få bedre signal, du bare flytter det trådløse nettverkskortet. Du trenger ikke en basestasjon, det er jeg rimelig sikker på.

 

Jeg benytter en slik løsning som du er på jakt etter. Jeg har en stasjonær med et Orinoco USB nettverkskort og en bærbar med et Orinoco PCMCIA nettverkskort, uten basestasjon. Det funker strålende hos meg.

http://www.orinocowireless.com/template.ht...403&envelope=93

 

Jeg går ut ifra at så og si alle godt kjente leverandører av trådløse kort har muligheten til og kommunisere uten basestasjon, men sjekk opp dette på leverandøren til det produktet du ender opp med å velge.

 

Skulle ikke tro at det er noe problem for deg og få god kontakt gjennom gulvet og tre veggen, men du kan ha uflaks, så det er greit å ha muligheten til å returnere varene hvis det ikke går. Hvis det er standard gulv og vegg, så tviler jeg på at du vil få et problem.

 

Tviler sterkt på at det trådløse kan påvirke TV'n din, har ikke merket noe til dette.

 

Lykke til!

 

[ Denne Melding var redigert av: JoergenJonassen på 2002-09-06 01:51 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...