Gå til innhold

Noen Antec P150 inntrykk


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et Antec P150 for en måned siden sammen med diverse ny hardware. Tenkte jeg skulle poste noen bilder og si noe om mitt inntrykk. Dette er ikke en "brukertest" i vanlig forstand.

 

Kjøpte kabinettet hos Flexi-data, da disse holder til i Bergen så jeg slapp å betale frakt. Betalte kr. 1379,- Kabinettet kommer med en 430 W PSU, som IKKE har en 120 mm vifte men en 80 mm, noe som gjorde med skeptisk i forhold til støy. Tester på nettet beskrev den imidlertid som svært støysvak, og tok derfor sjansen.

 

Kabinettet kom godt pakket, sånn var det ut av esken Ved%20eske.JPG

 

 

Baksiden (med den lille PSU viften): Bakside.JPG

 

 

Kabinettet har støvfilter foran de 2 intake vifteplassene, slik du ser her: St%f8vfilter%201.JPG

St%f8vfilter%202.JPG

 

Innenfor skimter du P150 sitt flott diskoppheng i form av gummistrikk: Diskoppheng.JPG

 

Kabinettet har ellers noe tynne støymatter limt inn i sidedørene, er usikker på hvilken effekt dette har. Som man også ser, sitter tommelskruene til sidedøren fastmontert, og ruller derfor ikke innunder bokhylla :)St%f8ymatte.JPG

 

Så var det å montere delene.....

 

Deler.JPG.

Ferdige resultatet ble sånn noenlunde ok, men husk jeg er ingen perfeksjonist.

 

Monterte også inn en Alkasa "all in one", som

overklokking.no gav god kritikk.

 

Til slutt så fronten slik ut.Front.JPG.

 

Her er ett uten blitz:

Uten%20blitz.JPG

 

Støy:

Den medfølgende 120 mm vifta støyer for mye, selv om den er regulerbar i 3 steg. Jeg kjøpte derfor en SilenX 12 cm og en SilenX 92 mm til intake i front. Totalt sett er jeg happy med oppsettet nå, som er blitt relativt lydsvakt.

Endret av Filla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også dette kabinettet. Byttet ut bakvifta med en SilenX 11db, men siden denne flytter mer luft enn Antec-vifta på laveste hastighet, ble det mer bråk pga viftegrillen i bakkant. Ved å motere en enkel viftestyring har jeg redusert hastigheten på silenx-vifta, slik at det hele er blitt meget stille. Ellers bruker jeg en Bitspower Silentstorm på CPU og Zalman ett-eller-annet-led på GPU.

Lenke til kommentar
Jeg har også dette kabinettet. Byttet ut bakvifta med en SilenX 11db, men siden denne flytter mer luft enn Antec-vifta på laveste hastighet, ble det mer bråk pga viftegrillen i bakkant. Ved å motere en enkel viftestyring har jeg redusert hastigheten på silenx-vifta, slik at det hele er blitt meget stille. Ellers bruker jeg en Bitspower Silentstorm på CPU og Zalman ett-eller-annet-led på GPU.

5323001[/snapback]

 

Kan du ikke fjerne grillen med dremel eller noe slikt da? Hvis det hjelper mye på støyen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...