Gå til innhold

Trenger forslag til Hovedkort, RAM og skjermkort


Gabri3L

Anbefalte innlegg

Hei, som det står i tittel. Jeg har bestemt meg for Intel Dualcore CPU, så jeg trenger ikke forslag til AMD systemer (Det hadde jeg funnet ut av selv da det som regel er det jeg bygger.) Maskinen skal primært brukes til Photoshop og webdesign. Hvis det er noen som gidder hjelpe meg litt med dette så setter jeg pris på om dere begrunner hvorfor dere har valgt komponentene. F.eks. antar jeg at det vil være fornuftig med et hovedkort som støtter opp til 1066MHz FSB selv om nåværende CPU i riktig prisklasse ikke gjør det. Finnes det rimelig RAM som kan kjøre 800MHz effektivt, og i så fall, hva er ytelsesforbedringen sammenlignet f.eks. med 667MHz RAM? Når det gjelder skjermkort og Photoshop, hva er viktig? Har det noe for seg å velge 512MB på det, eller holder det med 128MB? Osv. Setter pris på alle innspill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.hardware.no/artikkel/16166

 

Gå inn der og se....

5308428[/snapback]

 

Takker for tilbakemelding, men det var ikke mye hjelp å finne der.

 

Jeg ser det blir anbefalt Matrox skjermkort til min bruk, men det står aldri hvorfor. Jeg innbiller meg at enkelte effekter i Photoshop er støttet i DX9.0 slik at noen ting kan utføres i skjermkortet, og at det således kan være fornuftig med mye minne på skjermkortet, men er 512MB overkill? De effektene som ikke støttes under DX9.0 må vel alle utføres av prosessoren da?

 

Finnes det noen rimelige hovedkort som støtter 4GB RAM? Og må det isåfall kjøres WinXP 64bit da?

 

Og om jeg kan velge mellom 4GB brikker med høye timinger, eller 2GB med lave timinger under 32bit, hva blir best?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...