Jump to content
Sign in to follow this  
pixelMus

Nettradio fungerer ikke som vanlig

Recommended Posts

Hei og ho og god dag

 

Pappa har noen problemer med å høre på engelsk radio over nettet. "LBC.co.uk"

 

Det er nylig han har fått problemer med streamingen med at den plutselig stopper opp. Etter 25 minutter streaming så får han følgende feilmelding:

 

C00D1197: Cannot play the file

 

Windows Media Player cannot play the file. You might encounter this error message for one of the following reasons:

 

* Your computer is not connected to the local area network (LAN) or to the Internet. Connect to the network or Internet, and then try again.

* The path to the file is not valid. If you typed a Uniform Resource Locator (URL) in the Open URL dialog box, verify that the file name is spelled correctly and that the path to the file is correct, and then try again. If you clicked a link on a Web page, the link might not be valid.

* The server is not available (for example, the server is busy or not online). Try again later.

* Some network protocols in the Player are not enabled. Enable all network protocols, and then try again.

* The proxy server settings for the Player are not configured properly. Verify that your proxy settings are correct, and then try again.

 

To enable all network protocols

 

1. On the Tools menu, click Options, and then click the Network tab.

2. In the Streaming protocols area, select all the protocol check boxes.

 

To verify your proxy server settings

 

1. On the Tools menu, click Options, and then click the Network tab.

2. Verify your settings in the Streaming proxy settings area.

 

Note Image Note

 

* If you do not know what your proxy server settings should be, on the Network tab, select a protocol, click Configure, and then select Autodetect proxy settings or Use proxy settings of the Web browser (available for HTTP protocol only).

 

Error ID = 0xC00D1197, Condition ID = 0x00000000

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd egentlig. Har prøvd de tingene som står over, men alt ser ok ut. Har også avinstallert nylige installerte programmer samt oppgradert WMP til siste versjon. (10)

 

Forsøkt også med Winamp.

 

Noen glupinger som vet hva problemet er? ^^

 

Edit: Har også prøvd på min pc. Samme problem. Det er vel noe med nettverket / ISP (telenor)?

Share this post


Link to post

Prøv: restart ruter ( av/på hovedstrømbryter), mulig oppkobling er ustabil hvis du har variabel ip, er det trådløs trykk reparer under nettverk tilkoblinger.

Share this post


Link to post

Hei igjen , hvis du har adsl er det modem med ruter , hub forsinker overføring til ventefunksjon når flere er tilkoblet og kan oppfattes som brudd (sende /mottak av datapakker) men antar du har en nyere svitsj som ikke har dette problemet.

ellers prøv slå av vente funksjonen for strøm under avansert på nettverkskortet.

eller lag ny oppkobling for internett , se rettleder under kommunikasjon på tilbehør.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...