Gå til innhold

Fifa for 360 - tungvindt Xbox live implementering?


Erikx

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg og en kompis har kjøpt Fifa 06 for Xbox 360, og vi synes faktisk det er utrolig morsomt til tross for de lunkne kritikkene spillet har fått. Jeg er imidlertid meget misfornøyd med måten online spilling er implementert. Det er mulig jeg har misforstått noe, og håper isåfall noen her kan hjelpe.

 

Spilling på live mot tilfeldige motstandere fungerer helt utmerket. Det er bare å gå inn og velge "ranked" eller "unranked" match, og du får umiddelbart en kamp mot en helt tilfeldig spiller.

 

Dersom du derimot ønsker å velge din motstander er det med ett mye mer tungvindt. Hvis jeg og kompisen skal spille må vi gjennom følgende rutine:

1. Begge starter spillet

2. Jeg går inn i Xbox live menyen inne i spillet og velger "create unranked game"

3. Jeg går inn på gamerprofilen til kompisen min og velger "Invite to game"

4. Kompisen får nå opp en melding om at jeg har invitert han. Han må nå gå inn på min gamerprofil og velge "accept invite"

5. Nå skjer det noe jeg ikke fatter poenget med. Kompisen får en melding som sier noe slikt som at han vil miste all unsaved progress dersom han aksepterer. Når han aksepterer dette loader hele spillet på nytt. Han må da vente til hele spillet er lastet, noe som kan ta 1-2 minutter.

6. Når spillet omsider er ferdig lastet får vi ENDELIG spille. Da har vi det gøy i 2*4 minutter.

7. Når kampen er over vil vi som oftes gjerne ha en rematch med samme lag. Men det går ikke. Vi må faktisk begynne helt nytt på steg 2!! Dette betyr at vi vil ha en "nedetid" på 2-3-4 minutter mellom hvert eneste game.

 

Skal det virkelig være slik? Noen som vet noen vei rundt dette?

 

En annen ting er at det ikke e rmulig å spille ranked match mot hverandre. Hvordan får man da logget resultatene man har mot sine venner?

Endret av Erikx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...