Gå til innhold

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB


killertomato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er mange som har problemer med twinmos settene pga de er ikke kompitable med hovedkort/chipsett..

Om det vil gå eller ikke på ditt HK vet jeg ikke men ville heller gått for bedre kvalitet..

Er du ute etter billig minne som fremdeles er bra så er f.eks dette bedre.

5300546[/snapback]

 

Hei,

 

Dette er bare TULL. TwinMOS fungerer helt fint den. Har hatt 2x512MB i over 2 år nå. Fungerte fint på Sockel A og nå på Sockel 939.

 

De er helt greie brikker og du blir garanter fornøyd, intil du prøver å klokke de.

 

Her er det masse folk som ikke vet noe annet enn OCZ, og Corsair.

 

Kjøp TwinMOS, du, jeg er 100% sikker på at du blir fornøyd.

 

 

Hilsen

Staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar
staljin du bør lese litt rundt omkring, selv om du har hatt flaks med 2 HK betyr det IKKE at folk ikke har problemer med de...

Problemene med twinmos er ganske kjent..

5300818[/snapback]

 

Æsj.. nå ble jeg veldig i tvil her. Hadde tenkt å kjøpe nytt hovedkort, prosessor og minne på pcutstyr.no ettersom det ikke er sa langt i fra meg og de har hente mulighet, så slipper jeg å hente på posten osv.. Ser nå at de ikke fører OCZ, bare Corsair, Kingston og TwinMos. Lurer på om jeg skal ta sjansen på TwinMos likevel. :hmm: Hvis ikke de to andre merkene er noe bedre da?

Lenke til kommentar
staljin du bør lese litt rundt omkring, selv om du har hatt flaks med 2 HK betyr det IKKE at folk ikke har problemer med de...

Problemene med twinmos er ganske kjent..

5300818[/snapback]

 

Bljah, finn 5 tråder med problemene med TwinMOS RAM? Har også hatt 2x256 TwinMOS + 2x512BH-5 alle TwinMOS, og ingen problem med de.

 

Og jeg snakker ikke om 2 HK, men om 4

 

Shuttle AK31, Epox 8RDA+, Abit NF7-S V2.0 og nå ASRock 939 DUAL-SATA2

 

Disse 2x512 har jeg kjøt på de siste 3 HK.

 

staljin

Endret av staljin
Lenke til kommentar

Lurer bare på en ting til her.

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 2048MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 DDR DIMMs

 

Kan disse brikken brukes på EPoX EP-9NPA+ Ultra hovedkortet?

 

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&P...884X62179193770

 

På produktsiden står det: Support single-sided or double-sided 2.5v DDR-333/400 DIMMs with dual channel architecture in 128/256/512Mb technologies.

 

Betyr det at 512mb brikker er det høyeste? Det står jo også at kortet støtter 4gb minne. Siden det er 4 minne sockets skulle det vel gå 1gb i hver?

Lenke til kommentar

Hei,

 

Tror det skal gå fint med 1GB RAM, men akkurat de TwinMOS brikkene vil jeg heller ikke anbefale. 512MB er OK, men disse er det litt tull med.

 

Hvis du skal ha 2x1024MB så ville jeg heller prøvd Veritech 1GB moduler.

 

Det er standard RAM og det skal sikkert gå fint å kjøre standard hastighet helt fint, utover det vil jeg ikke forvente mye (overklokking).

 

Eneste er at riktig timings på de Veritech brikkene må stilles inn manuelt i BIOS.

SPD setter de på CAS 3, men i følge spes/selgere skal de kjøre CAS2.5.

 

Det er relativt lite info tilgengelig om disse brikkene.

 

Hislen

Staljin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...