Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

skiftet CPU-kjøler- null skjermbilde


Anbefalte innlegg

God kveld!

En venn av meg skiftet cpu-kjøler. Etter å ha koblet alt til fikk han ikke opp noe bilde på skjermen. Han har ikke rørt skjermkortet, utenom å ha støvsugd litt. Alle viftene funker, og det er ingen ulyder heller. Men Skjermen reagerer ikke. Hva kan være problemet?

 

Håper på raskt svar!

 

Raijin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123

Hei!

hmm.. kan CPU`n ha "forflytta seg da" ? sjekk om alt sitter slik det skal osv.. evt ta ut skkjermkortet og sett det inn igjen.. er det kort med extra størm, sjekk om den står iii..: )

Lenke til kommentar
æ har støvsug pc'en min flere gang og den funker bra den:)

5340205[/snapback]

 

Lol at det har gått bra må være et mirakel.. da har du i tilfellet ikke berørt noen deler men kun støvsugd med litt avstand til objektet.. støvsugeren bygger opp en "voldsom" statisk ladning når motoren spinner rundt og blir laddet ut gjennom munnstykket på slangen. bruk en støvsuger som er beregnet på eletriske komponenter eller bruk trykk luft. trykkluft er utprøvd og en trygg måte å fjerne støv på.

Lenke til kommentar
æ har støvsug pc'en min flere gang og den funker bra den:)

5340205[/snapback]

 

Lol at det har gått bra må være et mirakel.. da har du i tilfellet ikke berørt noen deler men kun støvsugd med litt avstand til objektet.. støvsugeren bygger opp en "voldsom" statisk ladning når motoren spinner rundt og blir laddet ut gjennom munnstykket på slangen. bruk en støvsuger som er beregnet på eletriske komponenter eller bruk trykk luft. trykkluft er utprøvd og en trygg måte å fjerne støv på.

5340231[/snapback]

koffor mirakel?:p har støvsug vifta på skjermkorte og prossesor kjøleren og den funkere enda:)

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problem under TG05 :p

Skulle skifte ut original-kjøleren til CPU'en med en annen som var bedre og mer fancy.

Mens jeg dreiv å skrudde var jeg ikke klar over at jeg brukte en magnetisk skrutrekker som forårsaket at CPU'en tok kvelden. Måtte kjøpe nytt. Bytta da til Intel.

Så ikke vitsen i å kjøpe ny AMD Socket A.

Kan hende du har gitt fra deg støt mens du har skrudd. Bruk anti-støt-lenke! :thumbup:

Endret av skeletor_
Lenke til kommentar
Jeg hadde samme problem under TG05 :p

Skulle skifte ut original-kjøleren til CPU'en med en annen som var bedre og mer fancy.

Mens jeg dreiv å skrudde var jeg ikke klar over at jeg brukte en magnetisk skrutrekker som forårsaket at CPU'en tok kvelden. Måtte kjøpe nytt. Bytta da til Intel.

Så ikke vitsen i å kjøpe ny AMD Socket A.

Kan hende du har gitt fra deg støt mens du har skrudd. Bruk anti-støt-lenke! :thumbup:

5349609[/snapback]

 

 

Tviler sterkt på at det var magneten i skrujernet som bøffa cpuen din :p tipper du satte den på skjevt og brestet kanten på cpuen og der med ødla den :p rent fysisk er der ingenting i CPUen som blir ødelagt av en magnet.. mens en HD kan bli ødelagt av en magnet.... men dog en veldig veldig veldig veldig stor magnet.. som er så sterk at den suger ut jernet i blodet ditt :p (en liten overdrivelse... men en kjøleskapsmagnet vil ikke skade verken HD eller CPU)

Endret av DArkwIng
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...