Ratleto Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 Jeg sliter med å få Firefox 1.5 med Java 1.5.0 til å funke på Sparebank1 sin nettbank når jeg skal bruke bankID. Maskinen det gjelder er en maskin med Win XP Pro (engelsk). Jeg finner ingen feil i Java-konsollen for FF på nettbanken, ei heller i konsollen til Java. Når jeg kjører FF, kan jeg skrive inn personnr, gå til neste side, men der stopper det helt opp. Det bare står "Starter BankID-innlogging" på sida, og nederst til venstre i browser-vinduet står det "Applet BankIDClient started". Jeg får det (selvfølgelig...) til å funke i IE. Fikk det til å funke i Opera også, men ikke dersom jeg gikk rett til URLen nettbank.sparebank1.no. Jeg måtte via banken min og trykke en link der for å få starta nettbanken. Jeg har sjekka innstilligene både i FF og Java, uten å finne noe relevant som er slått av e.l. Jeg har også prøvd å slå av brannmuren, uten at det hadde noe å si. Jeg har også prøvd å fjerne alle blokkeringer som Spywareblaster gjør, uten at det heller hjalp. Nettbanken funker forresten heller ikke på min Fedora Core 3-boks med Firefox (bare versjon 1.0.7 dersom det skulle ha noe å si)... Hjelp...?
Ravenlord Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Har noe samme, får bare java applet failed. Har reinnstalert java flere ganger
Montag Skrevet 15. desember 2005 Skrevet 15. desember 2005 Hadde samme problemet etter jeg skiftet til FF 1.5 før jeg fant ut at det var en extension som skapte problemet. Nå går alt så det suser. Se her.
Ratleto Skrevet 21. desember 2005 Forfatter Skrevet 21. desember 2005 Takker! Det hjalp, ja. Tok vekk valget for Obj-Tabs i AdBlocker, og da funka det som det skulle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå