Gå til innhold

Råd til kjøp av julegavekamera


Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt to digitalkamera over nett, og nå angrer jeg:(

Gikk nettop forbi en japanphoto butikk og såg at de har julekampanje der begge kamerane jeg kjøpte fra nett var billigere i butikken.

 

Derfor: se hva lokale butikker har av tilbud nå i julerushet!

 

Jeg nevner at kameraene jeg kjøpte var to ultrazoom kameraer, Pro 815 og Canons S2 Is - kan vere at andre kamera ikke har samme avslag - men værdt å sjekke - i alle fall siden prisene på nett er uten frakt..fort noen hundrelapper å spare:)

 

OBS: dette er ikke reklame for noen butikk-kjede - jeg har ikke noe med Japanfoto å gjøre - er student på heltid - innlegget er ment som et tips!:)

Endret av Camilio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ved å handle på nett har en to ukers ubetinget returrett.Det har en ikke når en handler i butikk.Synes det teller litt,for mitt vedkommende.

5290883[/snapback]

Men så får man ikke testet et kamera før man kjøper det på nett heller da. Mange har endret mening når de har fått holdt kameraene i butikken der jeg jobber... disse hadde kanskje valgt det de først hadde bestemt seg for og bare blitt fornøyd... ikke veldig fornøyd. Og uvitende om at et annet kamera kunne passet de bedre.

 

Så har du det med support og hjelp over disk om det er noe du lurer på, rask behandling og testing når det er noe feil med kamera og lignende. Fordelene ved kjøp over disk er langt større enn fordelene ved kjøp over nett mener nå jeg. Ihvertfall når det gjelder ting som elektronikkprodukter.

Lenke til kommentar

For meg er det et stort pluss å kunne se selgeren i øya (ikke for å se om han juger... he he). Mye bedre ved en eventuel reklamasjon eller noe spørsmål å kunne stikke innom. Jeg er en flittig bruker av e-post, telefon og posten, men det er ikke det samme som en face to face kontakt. Mye mulig jeg handler noen småting over internett som feks minnekort eller noe lignende, men aldri et kamera. Kjøpte forresten D50 kamera sist uke med noe tilbehør i Oslo til en pris som ligger veldig godt ann i forhold til nettbutikker.

 

Sist jul skulle jeg kjøpe noe til lillebror i julegave. Som student er jeg også ute etter å spare penger. De første ukene av desember var det meste billiger. Dette snudde derimot ganske brått de siste dagene før jul, da var det ikke noe på tilbud... Tvert i mot dyrere enn resten av året. Dette var da tradisjonelle brune/hvite varer.

 

Helt utenfor topic, men ønsker å henge den på uansett: I siste liten med juelgave til samboeren. Inn på en av gullsmed butikkene på Strømmen Storsenter: Har du å anbefall, spurte jeg pent? Ja denne pleier å falle i smak sa hun bak disken. Jeg fikk bare svart: den koster 500 kr mer en jeg for utbetalt fra lånekassa... (6500 kr var prisen....). BTW: det ble ikke det smykket og heller ikke i den butikken...

Endret av Msport
Lenke til kommentar

Jeg har tidligere kommentert de varierende prisen på samme kamera, og at de varierer en del. Bl.a. var jeg innom Elkjøp et par turer med en ukes mellomrom, og på den tiden varierte for eks Ixus 40 fra 1995 til 2495. Det er heller ikke uvanlig at den lokale Elkjøp-butikken har lavere priser enn elkjop.no, og hverken butikkene eller nettbutikken til Elkjøp er med i priskalkulatorer.

Jeg har også referert til gode priser hos Japan Photo, som heller ikke er med i priskalkulatorene. Dersom man har klart å bestemme seg for nytt drømme/ønskekamera, kan det være lønnsomt å bruke litt tid på å sjekke priser. Det holder ikke bare på nett, men ta en tur innom lokale butikker, som kan ha gode priser på utvalgte produkter.

 

Husk: Ta deg god tid. Dersom du får et uslåelig tilbud på et annet kamera enn det du hadde lyst på, bør du være helt sikker på at du blir fornøyd før du kjøper det, da du ofte ikke har bytterett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...