Gå til innhold

Kjøpt Olympus C-220 zoom, men skal linsen bråke når jeg zoom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer vel an på hvordan du definerer bråk. Har pratet med en som også sa at zoomen bråkte, men når jeg hørte på det så var det bare den vanlige buzz-lyden.

 

Men generellt sagt så skal ikke zoom-systemet bråke når det brukes, så jeg ville tatt kameraet tilbake til butikken og bedt dem høre på det. Hvis du har kjøpt det på nettet så ta det med til en fotobutikk som selger det merket av kameraer og be dem høre på det. Prøv å få butikken til å vise deg et kamera de har av den typen og få dem til å prøve zoomen på det og sammenlign.

 

Hvis den bråker fælt så ikke ta butikkens ord for at "alt er ok", prøv å få sjekket at andre enheter av samme modell/merke har samme lydnivå.

Lenke til kommentar

Jeg synes vel ikke egentlig at dette hørtes ut som noen normal lyd, selv om jeg selvfølgelig ikke har hørt zoom-funksjonen på mer enn en håndfull forskjellige kameraer. Men ingen av disse har hatt en slik lyd. En jeg kjenner hadde et Canon kamera som begynte å bråke ekstra etter en liten stund og dette ble reparert eller byttet.

 

Vet dessverre ikke hva som gjelder ang. strømforbruk da jeg selv ikke har et fotoapparat som tar film, det har jeg et eget Mini-DV kamera til. Det beste tipset er uansett å ha ekstra oppladbare batterier klare, og bruker kameraet AA batterier er 1600-1800 mAh batterier å foretrekke... bare pass på at du får en lader som ikke tar 14+ timer å lade batteriene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...